کد خبر: ۴۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی:
مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در گفتگوی تلفنی با رادیو سلامت به تشریح انواع بیمه شدگان( اجباری و اختیاری) پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، منصور آتشی در این گفتگو تلفنی با اشاره به انواع بیمه شدگان در سازمان تامین اجتماعی گفت: به طور کلی ٢ نوع بیمه شده تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.
وی افزود: افرادی که در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی کار می کنند و طبق ضوابط کارفرما مکلف است در موقع پرداخت حقوق به آنها، ٧ درصد از حقوق شاغلان را به اضافه سهم خودشان را از حقوق شاغلان کم و به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.
مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی  با بیان اینکه هر فردی در مقابل کار مزد می گیرد ، مشمول بیمه اجباری است، گفت: کارفرما مکلف است این افراد را بیمه کند.
آتشی اظهار داشت: بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی در مراجعه به مراکز درمانی ملکی این سازمان هزینه ای پرداخت نمی کنند و خدمات درمانی کاملاً رایگان به آنها ارائه می شود و در مراجعه به مراکز طرف قرار داد نیز فقط سهم خود را پرداخت می کنند و مابقی را سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کند.
وی با اشاره به دیگر بیمه شدگان تامین اجتماعی گفت: در مقابل بیمه شدگان اجباری، گروه دیگری از بیمه شدگان قرار دارند که در جامعه به عنوان بیمه خویش فرمایی معروف است و در اصطلاح قانونی، بیمه شدگان اختیاری و یا بیمه حرف و مشاغل آزاد نامیده می شوند.
وی افزود: افرادی که سابقه قبلی پرداخت حق بیمه دارند و در حال حاضر شاغل نیستند، می توانند تداوم بیمه پردازی خود را داشته باشند و این گروه مشمول  پرداخت فرانشیز نیستند.
مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در صورتی که افرادی صاحب کسب و حرفه و دارای  جواز کسب باشند می توانند بیمه حرف و مشاغل آزاد را انتخاب و برای برخورداری از مستمری بازنشستگی، بازماندگی و از کارافتادگی شخصاً حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند و در صورتی که مایل به استفاده از خدمات درمانی نیز باشند باید جداگانه سرانه درمان بپردازند و این گروه از بیمه شدگان مشمول فرانشیز هستند. 
نام:
ایمیل:
* نظر: