کد خبر: ۴۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین:
مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: کارفرمایان پیشگامان عرصه اقتصادی کشورند و با تسیهل در روند فعالیت آنها باید مورد تکریم قرار گیرند.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ششمین یادواره تکریم کارفرمایان دوستدار کارگر با حضور سیروس نصیری مدیرکل تامین اجتماعی، سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین درمجلس شورای اسلامی، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین، علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین، سید محود طاهری مدیرکل استاندارد استان برگزار شد.
سیروس نصیری در این همایش اظهارداشت: در استان قزوین از ۲۱۳ هزار بیمه شده اصلی ، ۱۵۷ هزار بیمه شده اجباری داریم که جمعیت مستمری بگیر نیز بالغ بر ۶۴ هزار خانوار است.
وی افزود: در استان قزوین ۷۸۰۰ بازنشسته مستمری بگیر تامین اجتماعی داریم و ۶۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی است.
نصیری یادآورشد: ماهانه در استان قزوین ۹۷ میلیارد تومان برای بیمه ها و مقرری بازنشستگان پرداخت می شود .
مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین تصریح کرد:  با تحول در حوزه آی تی توانسته ایم سرعت ارائه خدمات خود را بالا ببریم.
وی اضافه کرد: ۱۰۰ درصد بازرسی های تامین اجتماعی در این استان الکترونیکی است و ابلاغ ها نیز به طور کامل الکترونیکی شده است و ۷۵ هزار بیمه اجباری بدون حضور افراد تنظیم می شود.
نصیری یادآورشد: در حوزه درمان هم ۱۰۰ درصد نسخه ها به صورت الکترونیکی انجام می شود و دیگر نسخ دستی نداریم و این کار موجب جلب رضایت مردم شده است.
وی اظهارداشت: در حوزه کارفرمایی نیز با تعامل منطقی تلاش کرده ایم همکاری مناسبی صورت گیرد و در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشته ایم.
نصیری بیان کرد: باید تعامل ما با کارفرمایان بهتر از گذشته باشد و هر چقدر همکاری ما با این افراد بیشتر باشد به روان شدن امور و کسب درآمدهای پایدار خود امیدوارتر می شویم.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر ۴۲۰ میلیارد تومان مطالبه از کارفرمایان استان داریم .
وی اضافه کرد: کارفرمایان پیشگامان حوزه اقتصادی هستند و امروز اگر بخواهیم با بیکاری مقابله شود نیازمند حمایت از کارفرمایان برای تداوم کار هستیم.
نصیری گفت: اگر بیکاری در جامعه افزایش یابد هزینه های تامین اجتماعی نیز بیشتر می شود لذا ما وظیفه داریم با حمایت جدی از کارفرمایان و تسهیل در روند کار با تعامل بیشتر از اشتغال و تولید پشتیبانی کنیم.
وی اضافه کرد: همه باید به کارآفرین احترام بگذاریم و با تکریم واقعی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنیم.
مهندس سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از برپائی یادواره تقدیر و نامگذاری آن به نام کارفرمایان دوستدار کارگر که نشان از اهتمام ویژه سازمان تامین اجتماعی به اشتغال در مسیر شکوفائی تولید دارد، گفت: امید است خروجی همایش های اقتصادی، اقدام موثر در تسریع امور کارفرمائی باشد و پشتیبانی از تولیدات ملی در راستای حمایت از کارفرمایان و تعامل با آنان صد چندان شود.
وی ضمن تاکید بر نگاه مثبت به مجامع کارفرمائی در راستای اصل ٤٤ قانون، اهمیت به بخش خصوصی را شایان توجه ذکر کرد و گفت : نگرش صحیح به حوزه کارفرمائی با یاری از بخش خصوصی باید مورد توجه بیشتر مسئولین قرار گیرد.
علی فرخزاد، معاونت عمرانی استانداری قزوین نیز برپائی همایش تقدیر از سهامداران عمده سازمان تامین اجتماعی را گرایش به سمت اجرائی نمودن اقتصاد مقاومتی با عنایت به سطح اختیارات واگذار شده به متولیان برشمرد و گفت: مجموعه استان صنعتی قزوین نیازمند تغییر نگرش در برنامه ریزی های تولیدی و سرمایه گذاری است و مجموعه استانداری از انواع سرمایه گذاری در استان استقبال می کند و با توجه به تاکیدات استاندار، حمایت خود را از مجامع کارگری و کارفرمائی اعلام می کنیم.
علیرضا کشاورز، ریاست اتاق بازرگانی استان قزوین ششمین یادواره تکریم را به نوعی اولین جشنواره ای برشمرد که با تعامل همه جانبه با  مجامع کارفرمائی در سطح استان برگزار شده و گفت: تغییر نگاه مدیریت به کارفرمایان و برگزاری جلسات متعدد فیمابین جهت مرتفع نمودن مسایل موجود با مدیریت استان و رویکرد انتقاد پذیری مجموعه کاملا  نمایان است و می توان دریافت که شرایط کارفرمایان در فضای غیر تعاملی به هیچ عنوان قابل درک نیست و  این حرکت در استان صنعتی قزوین با مسایل و دغدغه های خاص واحدهای تولیدی خود آغازی برای گفت و گوی متقابل و آینده ای روشن تر در مسیر صنعت و تولید خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: با حفظ شرایط اشتغال، سرمایه گذاری بهتری اتفاق خواهد افتاد زیرا پایه اصلی هر نظام ، اقتصاد آن است و بیکاری بعنوان چالش عمده مطرح است که با همفکری یکدیگر می توان در این فضا گفت و گو نمود.
مجید آهنگریان، ریاست انجمن کانون کارفرمائی استان قزوین نیز ضمن بیان درخواست های مجامع کارفرمائی از سازمانی به عظمت افراد تحت پوشش خود،  بر احیای شورای عالی تامین اجتماعی، عضویت نماینده ای از کارفرمایان در هیات های تصمیم گیر مرتبط با مسایل تولیدی در مسیر استفاده حداکثری از ظرفیت موجود و ... تاکید کرد.
در این مراسم از هشت نفر از کارآفرینان شاخص دوستدار کارگر در استان قزوین تجلیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: