کد خبر: ۴۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
ظهور یک رقیب قدرتمند و ارزان برای رنو ساندرو
برلیانس C3 برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای بصورت یک خودروی مفهومی رونمایی شد. با توجه به جذابیت های ظاهری برلیانس C3 کراس 3 می توان انتظار تشکیل بازار سیاه و حمله دلالان برای ثبت نام سری اولیه این محصول را داشت و هیچ بعید نیست که در بازار آزاد شاهد افزایش قیمت برلیانس C3 کراس 3 به بیش از 60 میلیون تومان نیز باشیم.
رونمایی از برلیانس c3 در بازار ایران
علاقه خریدران خودرو در سرتاسر جهان با شتابی عجیب به سوی کراس اورها و شاسی بلند ها در حال حرکت بوده و این موضوع را کلیه خودروسازان جهان درک کرده اند و سعی می کنند که در این سگمنت یک محصول ارزان قیمت عرضه کنند. خودروسازان داخلی هم که تا قبل از برجام دستشان از همه جا کوتاه بود ،به سراغ چینی ها رفته تا بتوانند با همکاری آنها محصولی در این سگمنت را تولید کنند.
پارس خودرو هم به همین دیدگاه سعی کرده است که با تولید و عرضه برلیانس C3 علاوه بر اینکه سهمی در بازار داشته باشد بتواند در لیست محصولات خود رقیبی برای کراس اورهای ایران خودرو نظیر H30 کراس و یا چانگان سایپا داشته باشد.
برلیانس C3 برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای بصورت یک خودروی مفهومی رونمایی شد.این خودرو در حقیقت نسخه فیس لیفت برلیانس Junjie محسوب می گردد .برلیانس Junjie دقیقا مانند H330 از در همه مدلهای هاچ بک ،کراس اور و سدان تولید  شده است و برلیانس با بروز رسانی این خودرو سعی در احیای این مدل داشت. نسخه تجاری برلیانس C3 در نیمه دوم سال 2013 در بازار چین عرضه گردید.
در نگاه اول نمای بیرونی خودرو دقیقا مشابه به برلیانس H320 خواهد بود که البته کاملا هم درست است چرا که این خودرو بر اساس H320 طراحی شده است . اما طراحان این خودرو جهت اسپرت تر شدن ظاهر C3 , همچنین بیشتر جلو دادن آن بصورت یک کراس اور تغییرات اندکی را در ظاهر خودرو ایجاد کرده اند.
تغییرات نمای روبروی خودرو به استفاده از جلو پنجره مشبک سیاه رنگ بجای جلو پنجره نواری شکل و نوار نقرای رنگ در زیر سپر جلو محدود می گردد.
در نمای جانبی هم شاهد اضافه شدن نوار نقره ای رنگ در رکاب زیر درها ، تعبیه نوار پلاستیک سیاه رنگ بر روی بدنه و در قسمت دور لاستیک ها و تعویض رینگ ساده مدل هاچ بک با رینگ های بزرگتر و خواهیم بود.
دودی شدن بخشی از چراغ عقب و نقره رنگ شدن قسمت پلاستیکی پایین سپر عقب از جمله تغییرات اعمال شده محسوب می گردد.
پیشرانه در نظر گرفته شده برای شبه کراس اور C3همان موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با بیشنه قدرت 103 اسب بخار و حداکثر گشتاور 143 نیوتن بر متر خواهد بود که در نسخه هاچ بک آن مشاهده کرده بودیم.پس قاعدا کلیه مشخصات این موتور نظیر مصرف سوخت و غیره همانند برلیانس H320 خواهد بود
قدرت این موتور نه چندان قوی توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی ویا گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل می گردد که این گیربکس باز هم متعلق به نمونه H320 می باشد.
با این حال با توجه به قیمت حدود 52 میلیونی برلیانس H320 اتوماتیک و اختلاف قیمت سایر محصولات پارس خودرو می توان انتظار داشت که برلیانس C3 کراس 3 نیز حداقل با قیمتی در حدود 55 میلیون تومان روانه بازار فروش شود و به نوعی ماجرا اختلاف قیمت ساندرو استپ وی و ساندرو معمولی را در بازار تکرار کند.
به خصوص آنکه با توجه به جذابیت های ظاهری برلیانس C3 کراس 3 می توان انتظار تشکیل بازار سیاه و حمله دلالان برای ثبت نام سری اولیه این محصول را داشت و هیچ بعید نیست که در بازار آزاد شاهد افزایش قیمت برلیانس C3 کراس 3 به بیش از 60 میلیون تومان نیز باشیم.
شرکت پارس خودرو در نظر دارد از هفته آینده  برلیانس کراس اور را به صورت رسمی وارد بازار کند و به همین مناسبت امروز در مراسمی با حضور اصحاب رسانه این خبر به صورت رسمی اعلام شد.
در مراسم معرفی و تست خودرو برلیانس کراس C3 در پارس خودرو، مدیر مهندسی و توسعه برلیانس در خصوص این خودرو اظهار داشت: ما از سه ماه پیش آماده تولید انبوه و رونمایی از این محصول جدید بودیم اما به سبب تامین بازار و تجهیز نمایندگی‌ها به قطعات یدکی مجبور شدیم این رو نمایی را عقب بیاندازیم.
پژمان شاد چهره ادامه داد: بنا بر مصوبه وزارتخانه، ما باید در خودروهای جدید حداقل ٢٠ درصد تولید داخل داشته باشیم که الان شیشه، لاستیک، سیستم اگزوز و سایر موارد توسط قطعه سازان داخلی تامین می شود.
وی ادامه داد: برنامه ما این است که تا پایان امسال این عدد را به ٣٠ درصد و در سال آینده به ٤٠ درصد برسانیم.
وی در خصوص میزان تولید این خودرو گفت: ما می توانیم تا پایان امسال ٤ هزار دستگاه تولید کنیم و در صورت نیاز مشتریان آنرا افزایش دهیم اما به سبب تفاوت رنگ سقف با بدنه که برای اولین بار در کشور انجام می شود اندکی سرعت تولید کاهش پیدا می کند
شاد چهره تصریح کرد: در ١٦ مرداد ماه و در نمایشگاه مشهد قیمت نهایی و شرایط فروش این خودرو مشخص خواهد شد و از ٢٢ مرداد علاقه مندان می توانند در سایت ثبت نام کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: