کد خبر: ۴۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
بیمه ایران خسارت 14 میلیارد و 800 میلیون تومانی آتش سوزی انبار مجتمع پتروشیمی بندرامام (ره) را پرداخت کرد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه ایران ، صبح سه شنبه دهم مرداد در جلسه ای با حضور مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران در دفتر مدیر عامل شرکت پتروشیمی بندر امام (ره) ، چک 148 میلیارد ریالی خسارت این حادثه به بیمه گذار تقدیم شد.
در آغاز این جلسه ، آقای رضایی مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران با تاکید بر اینکه بیمه ایران تلاش دارد چنانچه حادثه ای و خسارتی اتفاق بیفتد به نحو احسن و در حداقل زمان ممکن خسارات را جبران کند، اظهار کرد : بیمه ایران ، حمایت از مجموعه های صنعتی و تولیدی را وظیفه ذاتی خود می داند و مجتمع پتروشیمی بندر امام (ره)  هم سرمایه ای ملی است که باید برای حفظ و حراست از آن کوشش کرد.
 وی افزود : علی رغم تحریم هایی که به کشور تحمیل شده صنعت بیمه با راهبری بیمه ایران توانسته است با تشکیل کنسرسیوم پوشش مناسب بیمه ای را برای صنایع عظیم و سرمایه های ملی کشور برقرار کند.
به طور مثال در حادثه پتروشیمی بوعلی سینا که با زیانی معادل 94 میلیون یورو بزرگترین خسارت خاورمیانه اعلام شد ، کنسرسیوم بیمه های داخلی به راهبری بیمه ایران ، کل زیان وارد شده را جبران کرد.
در ادامه جلسه ، مهندس «رضا امیری» مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره مجتمع پتروشیمی بندر امام (ره) با قدردانی از بیمه ایران ، پرداخت خسارت این مجتمع از سوی بیمه ایران را به موقع خواند و اضافه کرد: امیدواریم چنین حوادثی برای سرمایه های ملی کشور هرگز اتفاق نیفتد . به هر حال بیمه یک دلگرمی بزرگ برای بیمه گزاران و مجتمع های بزرگ صنعتی است که به هنگام بروز حوادث علاوه بر جبران بخش بزرگی از خسارت ، التیامی بر مسایل روحی و روانی پیش آمده پس از حوادث است.
در پایان این جلسه ، آقای فکوری مدیر مجتمع تخصصی ولیعصر (عج) بیمه ایران ، لوح همراه چک خسارت 148 میلیارد ریالی این پتروشیمی را که به امضای آقای پورکیانی رییس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران رسیده بود برای حضار در جلسه قرائت کرد .
در این لوح آمده است : « از آنجایی که ماموریت بیمه ایران به عنوان بازوی اجرایی دولت تدبیر و امید و راهبر صنعت بیمه کشور ، تامین آرامش خاطر و اطمینان برای احاد جامعه ، به ویژه فعالان و کارآفرینان عرصه جهاد اقتصادی می باشد ، ضمن تقدیم چک خسارت آتش سوزی انبار آن مجتمع و آرزوی داشتن ایام بدون حادثه و در راستای پاسخگویی به نیازهای مشتری ، امیدواریم همیشه در روزهای آینده یار و یاورتان باشیم.»
بنا به این گزارش  ، آتش سوزی در انبار محصول لاستیک مصنوعی (BDSR) مجتمع پتروشیمی بندرامام خمینی (ره) عصر روز 16 مرداد سال گذشته شروع  و پس از پنج ساعت تلاش ماموران اطفای حریق مهار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: