کد خبر: ۴۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
با حمایت سهامداران
مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد، در تاریخ 31تیرماه1396، در محل تالار بزرگ کشور برگزار شد و پس از اعلام عدم احراز حد نصاب سهامداران حاضر توسط وکیل این بانک، برگزاری آن به زمان دیگری موکول شد.
این جلسه که به منظور بررسی و تصویب صورت‌های مالی منتهی به30 اسفندماه 1395 تشکیل شده بود، با اعلام رسمیت نیافتن جلسه خاتمه نیافت، بلکه سهامداران و مدیران بانک در نشستی صمیمانه به طرح و بررسی چالش‌های پیش‌روی بانک‌ها و رویکردهای کارشناسی‌شده‌ و آینده‌نگرانه‌ی این بانک پرداختند.

در ادامه ضمن اشاره به رویدادهای گوناگون داخلی و خارجی که نظام بانکی را با چالش‌هایی مواجه ساخته است، الزام به استانداردسازی صورت‌های مالی بر اساس استانداردهای IFRS، سیاست‌های پولی محدودکننده، افزایش قیمت تمام‌شده پول، نرخ بالای سپرده قانونی و سپرده‌های قانونی متفاوت برای بانک‌های مختلف که منجر به اختلالات قیمتی پول می شود، به عنوان اما و اگرهایی که پیش روی بانک‌ها قرار دارد، توسط سهامداران مطرح شد که مدیر عامل بانک به بررسی و تبیین آنها پرداخت.

بر اساس گزارش ارائه شده، با نگاه به 12 سال عملکرد مقتدرانه‌ی بانک پاسارگاد، که با بهره‌مندی از‌ توانایی و دانش سرمايه انسانی متعهد و متخصص خود رشدی روزافزون داشته است، می‌توان از آینده‌‌ی درخشان این بانک اطمینان حاصل کرد. همچنین کسب جایگاه 175 در بین 500 برند برتر بانکی جهان در سال 1395 به‌ عنوان تنها بانک ایرانی در میان 10 برند برتر بانکی خاورمیانه، کسب تندیس بانک برتر ایران برای سه سال متوالی از سوی نشریه بین‌المللی یورومانی، کسب عنوان بانک برتر جمهوری اسلامی ایران برای شش سال از سوی نشریه بنکر، کسب جایزه جهانی سازمان دانشی برتر MAKE برای پنج سال متوالی، دریافت جایزه ملی تعالی سازمانی برای 5سال متوالی، تايیدی است بر درستی گام‌های بلندی که این بانک تاکنون برداشته‌است. کسب این موفقیت‌ها به پشتوانه‌ی توجه به نیازها و تکریم و احترام مشتریان، ثبات مدیریت خلاقانه، نیازسنجی‌های مستمر با رویکرد توسعه پایدار، دور اندیشی و نوآوری‌های همگام با پیشرفت تکنولوژی و رشد متوازن، ارائه خدمات روزآمد، برنامه‌ریزی و عملکرد آگاهانه و شفاف بانک پاسارگاد حاصل شده است.

در ادامه‌ی جلسه مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به نقش بانک در رشد و توسعه اقتصادی کشور عنوان کرد: هم‌اکنون ایجاد اشتغال برای بیش از 300.000 نفر در بخش‌های مختلف گروه‌مالی، اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و مشارکت در طرح‌های توسعه‌ای‌ و پشتیبانی از بخش‌های مختلف صنعتی، بازرگانی، کشاورزی و خدماتی و نیز حمایت از توسعه صنایع و معادن، موید ایفای نقش مؤثر این بانک در عرصه‌های اقتصادی کشور مي باشد.

وی در خصوص تعهد به قوانین و مقررات و رعایت اصول بانکداری توسط بانک تصریح کرد: بانک پاسارگاد اولین بانکی بود که در سال 1395 با هدف ایجاد رونق در اقتصاد، به کاهش نرخ سود بانکی پرداخت و همواره سعی در عمل به تعهدات خود داشته است. همچنین اعطای مجوز فعالیت توسط کشورهایی چون سوییس، چین، آلمان، هند و ایتالیا، نشان از وجود زیرساخت‌های سالم و کارآمد در سطح جهانی و رعایت اصول بانکداری بین المللی در این بانک دارد.

وی در پایان این نشست خود را متعهد به رعایت و تأمین منافع کلیه ذینفعان شامل سپرده گذاران و سهامداران دانست و افزود: یکی از وظیفه‌ های اصلی ما رعایت ارزش سهام سهامداران است و امیدواریم با گشایش‌های اقتصادی و خروج از رکود بتوانیم هم چون گذشته مسئولانه و هدفمند، به میهن عزیزمان خدمت کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: