کد خبر: ۴۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
حاشیه های داغ مراسم تحلیف روحانی ادامه دارد
تجارت آنلاین: مراسم تحلیف رییس جمهوری دیروز با حاشیه هایی همراه بود که یکی از این حاشیه ها گرفتن عکس سلفی با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.
سلفی های جنجالی نمایندگان مجلس با موگرینی + عکس ها
مراسم تحلیف رییس جمهوری دیروز با حاشیه هایی همراه بود که یکی از این حاشیه ها گرفتن عکس سلفی با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.
به گزارش تجارت آنلاین، برخی از نمایندگان مجلس روز گذشته در حاشیه مراسم تحلیف رییس جمهوری عکس گرفتند که این عکس ها برخی به صورت سلفی و یکهویی و برخی نیز بصورت دسته جمعی گرفته شد.
این سلفی گرفتن ها  که از دید خبرنگاران داخلی و خارجی پنهان نماند همزمان با پایان مراسم به صورت گسترده ای در فضای مجازی بازنشر شد تا بسیاری به انتقاد از رفتار نمایندگان پرداخته و این کار را دور از شان و جایگاه آنان بدانند.
یکی از معترضان به این سلفی های جنجالی حسام الدین آشنا بود. مشاور فرهنگی رئیس جمهور در کانال تلگرامی خود در واکنش به عکس سلفی نمایندگان با موگرینی نوشت: مشکل سیاسی نیست، فرهنگی است. ای کاش با تک تک نمایندگان محترم حاضر در آن تصویر سلفی، مصاحبه ای عمیق گرفته شود.
حاشیه های  سلفی نمایندگان البته تنها به فضای مجازی محدود نشد و به برنامه زنده حالا خورشید رضا رشیدپور هم راه پیدا کرد تا این مجری سرشناس در سخنانی به نکوهش این رفتار نمایندگان بپردازد.
رضا رشیدپور در برنامه تلویزیونی حالا خورشید نسبت به علاقه نمایندگان برای سلفی گرفتن با موگرینی واکنش نشان داد و گفت: از دیدن این تصاویر حال بدی به ما دست می‌دهد.
این حواشی و موضع گیری ها آنقدر شدید بود که باعث شد برخی همچون نماینده شیراز در پستی در اینستاگرام خود از مردم بخاطر این رفتار خود عذرخواهی کنند.
رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، به‌خاطر سلفی حاشیه‌سازش با موگرینی عذرخواهی کرد  و در یادداشتی با عنوان "توضیح و اعتذار" در کانال تلگرامی خود نوشت: ابوعلی سینا می‌گوید: "اگر برای یک کار غلط هزار دلیل بیاوری، می‌شود هزار و یک غلط"
پس از انتشار عکس اینجانب که البته در جوی غیررسمی و پس از پایان مراسم تحلیف در فضای عمومی منتشر شد، اگرچه نمایندگان حاضر در محل از سر مطایبه مشغول گرفتن عکس بودند، ولی به هر حال اینجانب وظیفه خود می‌دانم از آنچه که خاطر مردم عزیز را مکدر می‌سازد و ناقض‌ شأن نمایندگی مردم می‌باشد، عمیقا ابراز تاسف و عذرخواهی نمایم. امیدوارم مردم عزیز و بخصوص همشهریان گرانقدرم اعتذار اینجانب از این غفلت را بپذیرند و عفو نمایند.

در تازه ترین موضع گیری ها عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان عکس سلفی تعدادی از وکلای ملت با موگرینی را نشان دهنده خود باختگی در برابر غرب خواند و گفت: در صورت شکایت از رفتار این نمایندگان هیات نظارت ورود می کند.

علیرضا سلیمی عکس سلفی برخی اعضای فراکسیون امید با موگرینی را نشان دهنده خود باختگی و خود کم بینی برخی نمایندگان در برابر غرب خواند و گفت: در صورتی که وکلای ملت به دلیل اینکه این تصاویر شأن مجلس را زیر سئوال برده است به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کنند، قطعا هیات نظارت این رفتان دون شان را بررسی خواهد کرد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراکسیون امید باید در قبال این رفتار اعضای خود موضع گیری کند، سکوت فراکسیون امید در قبال رفتار اعضای این فراکسیون نشان دهنده تایید آن است.

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با تاکید بر اینکه باید این اشتباه جبران شود گفت: حداقل اعلام شود که آقایان دقت لازم را نداشته اند، نباید کاری کرد که برداشت شود نمایندگان ملت شیفته غرب هستند، این عکس نشان دهنده خودباختگی عده ای از نمایندگان است.ای کاش این اقدام انجام نشده بود.


سلفی های جنجالی نمایندگان مجلس با موگرینی + عکس ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار