کد خبر: ۴۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
مشاور رییس جمهور گفت گفت: ریل اصلی مناطق آزاد ایران عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از فرینا، اکبر ترکان در اتمام برنامه سفر دو روزه به ارس و افتتاح و کلنگ زنی پروژه های متعدد با 800 میلیارد ریال، از تحقق نرخ رشد با اشتغال مناسب در ارس خبر داد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تحقق نرخ رشد با اشتغال مناسب را جزو اهداف مناطق آزاد ایران برشمرد و گفت: بعضی از صنایع بزرگ برای ایجاد هر نفر اشتغال به یک میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارند درحالیکه ما علاقمند به سرمایه گذاری 20 هزار دلاری به ازای هر نفر اشتغال هستیم.
او با بیان اینکه کارهای خوبی برای اجرای نرخ رشد بالا و اشتغال مناسب در ارس انجام شده است، تحقق 350 شغل در سه ماهه نخست امسال بر اساس پیش بینی ایجاد 1900 نفر شغل در سالجاری را بیانگر موفقیت برنامه های ارس عنوان کرد.
اکبر ترکان از تحقق افزایش 30 درصدی صادرات مناطق آزاد در سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش صادرات از 620 میلیون دلار در سال 1394 به 830 میلیون دلار در سال 1395 هدفگذاری افزایش 30 درصدی صادرات از مناطق آزاد را محقق کرد.
وی افزود: امسال افزایش صادرات کالاهای تولید شده در مناطق آزاد به یک میلیارد دلار را هدفگذاری کرده ایم.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران گفت: سال گذشته زیرساخت های برق، گاز و سیستم مدرن آب و فاضلاب در ارس احداث شد و اکنون عمده زیرساخت های ارس برای سرمایه گذاری های مختلف ساخته شده است.


منطقه آزاد ارس الگوی سیستم های گلخانه ای مدرن
اکبر ترکان ارس را الگوی سیستم های گلخانه ای مدرن برشمرد و گفت: سرمایه گذاری های خوب در حوزه تولید، بسته بندی و استانداردسازی واحدهای گلخانه ای در ارس انجام شده است.
وی اضافه کرد: ارس سرآمد سرمایه گذاری در گلخانه های سنتی و مدرن است.
ترکان گفت: امروز ارس به الگو و منطقه ای آموزشی برای سیستم های گلخانه ای تبدیل شده و بر این اساس از منطقه آزاد ماکو برای الگوگیری و اجرای این سیستم ها در آن منطقه دعوت کرده ام.
وی صادرات محصولات گلخانه ای ارس به کشورهای همسایه و روسیه و همچنین فعالیت یک کارخانه تولید سازه های گلخانه ای و صادرات به قزاقستان و ازبکستان را جزو فعالیت های خوب در این حوزه عنوان کرد.
وی سرمایه گذاری در صنایع مختلف و همچنین صنایع پایین دستی نفت در ارس را خوب ارزیابی کرد.
طی سفر دو روزه اکبر ترکان مشاور رییس جمهور به منطقه آزاد ارس، 13 پروژه با اعتبار 800 میلیارد ریال در این منطقه آزاد افتتاح و کلنگ زنی شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: