کد خبر: ۴۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
ایران خودرو یک برگ برنده تازه رو می کند
تجارت آنلاین: ایران خودرو علاوه بر واردات پژو 508 که به صورت CBU انجام می‌شود، تا پایان سال جاری واردات شاسی بلند 3008 پژو را نیز در برنامه دارد که به عقیده بسیاری بهترین خودروی سال 2017 است.
ورود پژو 3008 به بازار خودروهای شاسی بلند در ایران
ایران خودرو علاوه بر واردات پژو 508 که به صورت CBU انجام می‌شود، تا پایان سال جاری واردات شاسی بلند 3008 پژو را نیز در برنامه دارد که به عقیده بسیاری بهترین خودروی سال 2017 است.
به گزارش تجارت آنلاین، نسل اول 3008 محصول خاص و پرفروشی نبود و شاید به همین دلیل نیز پژو سال 2008 میلادی نسل اول این خودرو را در کشور کرواسی رونمایی کرد! نسل اول 3008 در فرانسه، چین، آرژانتین و مالزی تولید می‌شد و طبق عرف بین‌المللی خودروسازان، که محصولات جدیدشان را یا در کشور تولیدکننده یا در بازار استراتژیک آن محصول رونمایی می‌کنند، همه انتظار داشتند که پژو محصول جدیدش را در یکی از این چند کشور رونمایی کند نه در کرواسی.
به هرحال این اتفاق افتاد و 3008 در 2008 متولد شد! این خودرو از آن تاریخ به مدت 8 سال روی خط تولید پژو باقی ماند تا آنکه نوبت نسل دومش رسید. نسل دوم این فرانسوی چیزی از نسل قبلی‌اش به ارث نبرده است و همه‌چیزش جدیدند. برخلاف نسل اول 3008، که فقط در برخی بازارهای خاص فروخته می‌شد، حالا پژو با نسل دوم 3008 محصولی ساخته است که همه بازارهای جهان منتظرش هستند.
در قسمت جلوی 3008 طراحی آشنای پژو دیده می شود که شامل چراغ های جلوی باریک و جلوپنجره با تزئین کرومی است. در نیم رخ این خودرو ابعاد یک شاسی بلند دیده می شود و نسخه ممتاز آن به رینگ های آلیاژی 19 اینچی بزرگ زیر گلگیرها مجهز می شود. قسمت پشت این خودرو نیز دارای طراحی ارتقا یافته کشیده و شیشه عقب کوچک است.
برای ساخت 3008 جدید از شاسی EMP2 پژو استفاده شده که قبلا هم در هاچ‌بک 308 به کار رفته بود، با این تفاوت که در 308 فاصله محوری 2620 میلی‌متری داشت، ولی در 3008 این عدد به 2675 میلی‌متر رسیده است. استفاده از EMP2 یک مزیت دیگر هم داشته: طبق گفته پژو، وزن خودرو، علی‌رغم بزرگ‌ترشدن ابعاد، حدود 100 کیلوگرم کمتر از نسل قبلی است.
بعد از بزرگ‌تر شدن ابعاد، نوبت به تغییر چهره می‌رسد. چهره این خودرو برخلاف صورت افسرده و دل‌نچسب نسل قبلی (که البته یک بار در 2013 فیس‌لیفت شده بود) حالا به لطف چراغ و جلوپنجره‌ جدید پژو که نخستین‌بار در 2008 جدید (مدل 2017) آن‌ را دیدیم، خشن‌تر و جسورتر شده است. همچنین بزرگ‌ترشدن ورودی‌های هوای سپر به همراه ورودی‌هایی که زیر مه‌شکن‌ها خودنمایی می‌کنند، چهره 3008 را باابهت‌تر از 2008 نشان می‌دهد. در قسمت عقب خودرو نیز چراغ‌های عمودی جدید پژو قرار دارد که آن‌ها را هم اولین‌بار در مدل‌های 2016 هاچ‌بک‌های 208 و 308 دیده بودیم. از این تغییر چهره انقلابی می‌توان پیش‌بینی کرد که به‌زودی نسخه‌های جدید شاسی‌بلند 4008 و حتی ون جمع‌وجور 5008 نیز از این زبان طراحی بهره می‌برند.
تجهیزات رفاهی در 3008 شامل کنترل دمای دو محیطه، آینه دید پشت با کنترل خودکار، اپل کارپلی، اندروید اتو و Mirrorlink، شارژر تلفن همراه، شناسایی صوتی، ناوبری ماهواره ای، سه سوکت برق 12 ولت و صندلی های جلوی گرم شونده است در حالی که تنها صندلی راننده دارای قابلیت تنظیم در هشت جهت است.
پژو طیفی از موتورهای بنزینی و دیزلی را برای 3008 عرضه می کند. مدل دیزلی این خودرو به موتور 1.6 لیتری BlueHDi با قدرت های 97 و 118 اسب بخار و 2.0 لیتری با قدرت های 148 یا 178 اسب بخار مجهز می شود. مدل بنزینی این شاسی بلند با موتورهای 1.2 لیتری 129 اسب بخاری یا 1.6 لیتری 162 اسب بخاری عرضه می شود.
در لیست مهم‌ترین تغییرات 3008 جدید باید کابین جدید خودرو را هم افزود که کاملا تغییر کرده است و هیچ شباهتی به گذشته ندارد. پژو در 3008 جدید از نسل تازه کابین‌هایش یعنی i-Cockpit بهره گرفته که فوق‌العاده زیبا و صدالبته مدرن و هیجان‌انگیز است.
مانیتور 8 اینچی لمسی بالای داشبورد آن شبیه تبلت‌هاست و صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی‌اش نیز رقیب جدیدی برای صفحه کیلومترهای آئودی محسوب می‌شود. فرمان جدیدی که قسمت‌های پایین و بالای آن تخت شده به همراه کلیدهای خلبانی کنسول، که بالای اهرم گیربکس 6سرعته جاخوش کرده است، و همچنین روکش‌های تزئینی طرح کرومی کابین به راننده چنین القا می‌کنند که در خودرویی اسپرت نشسته، نه شاسی‌بلندی معمولی.
تولید نسل جدید 3008 از اواخر 2016 آغاز شده است و از ابتدای 2017 نیز به دست مشتریانش می‌رسد. اما ظاهرا مشتریان ایرانی هم فرصت سوارشدن بر این شیر فرانسوی را دارند! آنطور که منابع مطلع خبرداده‌اند، ایران خودرویی‌ها تمایل دارند تا نیمه دوم سال آینده 3008 را به بازار ایران بیاورند.
قیمت پایه‌ای پژو 3008 در فرانسه حدود 26000 یوروست؛ یعنی 3000 یورو گران‌تر از قیمت پایه‌ای پژو 2008. البته 3008 مانند سایر شاسی‌بلندهای پژو یک تیپ گران‌تر با نام GT Line هم دارد که قیمت پایه‌ای آن از 32000 یورو آغاز می‌شود. 3008 در صورت ورود به کشورمان باید با دی‌اس‌6، اسپورتیج QL و توسان TL رقابت کند.
پژو قیمت 3008 را در بازارهای بین المللی اعلام کرده که از 36990 تا 49490 دلار تعیین شده است. پیش بینی می شود این خودرو در محدوده قیمتی خودروهایی مانند RAV4 و سانتافه قرار گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار