کد خبر: ۴۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری در تاریخ صنعت خودروی ایران امضا شد
تجارت آنلاین: قرارداد ۶۶۰ میلیون یورویی ایران با شرکت خودروسازی رنو فرانسه امضا شد و خودرو های سیمبل و داستر جدید نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 در ایران به تولید می رسند.
بازگشت دوباره رنو به جاده مخصوص
قرارداد ۶۶۰ میلیون یورویی ایران با شرکت خودروسازی رنو فرانسه امضا شد و خودرو های سیمبل و داستر جدید نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 در ایران به تولید می رسند.
وزارت صنعت اعلام کرده که این قرارداد بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ صنعت خودرو ایران بین رنو فرانسه و ایدرو است
براساس این توافق نامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت.
منصور معظمی در ابتدای مراسم امضای قرارداد ایدرو، رنو و شرکت پرتو نگین ناصح با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری در این قرارداد در فاز اول 660 میلیون یورو است، اظهار داشت: 10 ماه پیش چارچوب همکاری بین ایدرو و رنو در پاریس امضا شد که سهم رنو 60 درصد و ایدرو 40 درصد بود. امروز با مذاکرات صورت گرفته سهم ایدرو از 40 درصد به 20 درصد کاهش داده شد و مشارکت به صورت سه جانبه با حضور هلدینگ پرتو نگین ناصح شد.
وی با بیان اینکه در فاز اول اشتغالزایی 3 هزار نفر به صورت مستقیم پیش بینی شده است، افزود: در این قرارداد تعهد شده که حدود 300 هزار دستگاه خودرو تولید شود که در فاز اول تولید150 هزار دستگاه در دستور کار است  و تا سال 2024 به 300 هزار خودرو خواهد رسید.
مدیرعامل ایدرو با بیان اینکه رنو در این مشارکت متعهد به صادرات 30 درصد محصولات شده است، افزود: به صورت کلی بعد از برجام ٦ مشارکت نامه در صنعت خودرو با شرکای خارجی منعقد شده که این موضوع نتایج خوبی را برای صنعت خودروی کشور خواهد داشت.
معظمی اضافه کرد: در حال حاضر ١٥ قطعه ساز ایرانی با رنو همکاری می کنند که قرار است این میزان به 60  قطعه ساز برسد.
وی با اعلام اینکه انتخاب مدیرعامل و رییس هیات مدیره به صورت چرخشی است ، تصریح کرد:  در دور اول مدیر عامل از طرف رنو، رییس هیات مدیره از طرف ایدرو و نایب رییس هیات مدیره از طرف هلدینگ پرتو نگین ناصح خواهد بود.
به گفته معظمی، تولید گیربکس و شاسی خودرو نیز در این مشارکت سه جانبه پیش بینی شده است.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصریح کرد: اگر حمایت مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نبود امضا این قرارداد نهایی نمی شد.
وی اضافه کرد: در پی اجرای این قرارداد، قطعه سازان و افراد شریک در این قرارداد به شبکه توزیع رنو متصل خواهند شد . به همین اساس مصرف کنندگان  می توانند از تولیدات  و قطعات شبکه رنو استفاده کنند. در حال حاضر شرکت پرتو نگین ناصح ٣٥ شبکه توزیع دارد که در این مشارکت جدید شبکه توزیعی محصولات رنو به 250 خواهد رسید.

*قرارداد با ایران استثنایی است
قائم مقام رنو قرارداد امروز با ایران را استثنایی خواند.
در همین خصوص تیری بلوره قائم مقام شرکت رنو در مراسم امضای قرارداد همکاری مشترک بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت پرتو نگین ناصح و گروه خودرو سازی رنو در وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مفتخریم که امضا قراردادی استثنایی را با ایدرو و گروه نگین اعلام می کنیم ، اظهار داشت: این قرارداد با یکی از استراتژیک ترین کشورها برای رنو یعنی ایران به امضا رسید. ایران به خاطر پتانسیل های خوب صنعتی، زیرساختهای خودروسازی  نیروی انسانی توانمند شرایط ژئوپولیتیک استثنایی  دارد.
وی با بیان اینکه این توافقی استثنایی در تاریخ صنعت خودرو ایران به جهت سرمایه گذاری انتقال تکنولوژی داخلی سازی و پرورش استعدادهای ایرانی، ایجاد مرکز مهندسی و خرید تولید خودروهای به روز و صادرات است، افزود: رنو با حضور بدون وقفه در ایران از سال 2004 تعهد خود را ثابت کرده است و امضای این قرار داد تعهد و خواست قوی ما را برای حضور بلند مدت در ایران تایید می کند.
وی تصریح کرد: به عنوان شریک استراتژیک صنعت خودرو ایران خوشحالیم که این سرمایه گذاری مشترک را با دو شریک قابل اعتماد خود ایدرو به عنوان نماینده دولت و گروه نگین به عنوار نماینده بخش خصوصی انجام می دهیم.
بلوره با اعلام اینکه همکاری ما با دو شریک قدیمی یعنی ایران خودرو و سایپا همچنان ادامه و گسترش خواهد داشت، اضافه کرد: امضا این قرارداد قدمی رو به جلو و بلند برای همکاری مستمر میان ایران و رنو است و ارزشهای مشترکی برای طرفین خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار