کد خبر: ۴۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
پژوهشکده بیمه به منظور توانمندسازی و بهسازی مدیران ارشد شرکت‌های بیمه، دوره آموزشی تخصصی مدیریت بیمه را با رویکرد حرفه‌ای و ارتقای سطح صلاحیتها و در مسیر تحقق آیین نامه 90 برگزار می کند.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه این دوره هفت ماهه آموزشی که با بهره گیری از تجارب استادان دانشگاه های برتر و خبرگان صنعت بیمه و با مطالعه تطبیقی سرفصل های آموزشی مدون در سایر کشورها و انطباق آن با شرایط صنعت بیمه طراحی شده است، از شهریور ماه سال جاری آغاز می شود.
بر پایه این گزارش دروس این دوره تخصصی شامل اقتصاد، مدیریت مالی، مدیریت بازاریابی، مسایل جاری مدیریت بیمه در ایران، اصول بنگاه‌داری و حاکمیت شرکتی در بیمه، سازمان و مدیریت و مدیریت استراتژیک در شرکت‌های بیمه است.
از دیگر دروس این دوره می توان به قوانین و مقررات بیمه و قانون تجارت کشور، نحوه تنظیم قراردادهای بیمه تجاری، مباحث مرتبط با رشته‌های بیمه، تحلیل عملکرد بیمه در بازار ایران، مدیریت ریسک، بیمه اتکایی و بیمه در حوزه بین‌الملل، مدیریت سرمایه‌گذاری منابع و ذخایر اشاره کرد.
دوره مزبور بر اساس چارچوب و الگوهای معتبر بین المللی از جمله الگوی موسسه بیمه چارتر لندن و پس از بومی سازی برای صنعت بیمه کشور طراحی شده است. به ویژه، صلاحیتهای فنی، تخصصی و کسب و کار بیمه مدنظر قرار گرفته و دوره به نحوی طراحی شده است که صلاحیتهای دانش پذیران پس از طی دوره ارتقاء یابد. بر این اساس، بعد از پایان هر درس، آزمون مرتبط برگزار و نهایتاً با کسب موفقیت، گواهی دوره اعطاء می گردد. 
این گواهی می تواند جایگزین ملاکهای احراز صلاحیت مندرج در آیین نامه 90 شورای عالی بیمه شود. 
گفتنی است پیشنهاد جایگزینی یا افزوده شدن شرط گواهی موفقیت در دوره به جای ملاکهای احراز صلاحیت یا قرارگرفتن این شرط در کنار سایر شرایط موجود توسط پژوهشکده بیمه به بیمه مرکزی ارائه شده است. 
یادآور می شود ثبت نام برای شرکت در این دوره کتباً به شرکتهای بیمه اطلاع رسانی شده و مراحل ثبت نام درحال اجراست.

نام:
ایمیل:
* نظر: