کد خبر: ۴۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کولای و مهرعلیزاده هم انصراف دادند
با اعلام انصراف الهه کولایی و محسن مهرعلیزاده، محمدعلی نجفی گزینه نهایی منتخبان شورای شهر پنجم برای تصدی پست شهرداری تهران شد.

پس از ارائه برنامه توسط نامزدهای شهرداری تهران، منتخبان شورای پنجم، محمدعلی نجفی را به عنوان شهردار آینده پایتخت انتخاب کردند.

پس از آغاز به کار رسمی شورای پنجم که گفته می شود ۴ شهریور ماه است و انتخاب هیات رییسه رسمی شورا، رای گیری رسمی برای انتخاب شهردار پایتخت انجام می شود.

محمدعلی نجفی با اکثریت آرا، پس از تشکیل شورای شهر در اول شهریور و پس از سوگند اعضای شورای شهر، انتخاب رییس و هیات رییسه شورا و رای گیری رسمی در صحن علنی شورای شهر به عنوان شهردار به وزارت کشور معرفی می‌شود.

در همین رابطه بعد از ظهر امروز "فراوانی" - منتخب شورای شهر پنجم، در جمع خبرنگاران تأکید کرد:‌ برای نمایش انسجام میان منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، محسن مهرعلیزاده یکی از کاندیداهای شهرداری تهران و الهه کولایی انصراف خود را اعلام کردند. پیش از آن نیز صبح امروز مرعشی انصراف خود را اعلام کرده بود. به این ترتیب محمدعلی نجفی تنها کاندیدای باقی مانده بود که به عنوان منتخب شورای پنجم برای تصدی شهرداری تهران انتخاب شد.
وی تأکید کرد: نجفی با اکثریت آرا برای تصدی این پست انتخاب شده است.
امروز پنجشنبه، ۲۱ عضو منتخب شورای شهر پنجم در جلسه‌ای فوق‌العاده، برای انتخاب گزینه نهایی شهرداری تهران گرد هم آمدند.
منتخبان شورای شهر پنجم پس از استماع برنامه‌های کاندیداها، از ساعت 14 و پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران تشکیل جلسه داده و انتخاب گزینه نهایی شهرداری تهران را به رای گذاشتند.
در جریان برگزاری دقایق انتهایی این جلسه، الهه کولایی از کاندیداتوری خود انصراف داد.
صبح امروز نیز حسین مرعشی با وجود اعلام برنامه‌هایش در این جلسه فوق‌العاده، از کاندیداتوری خود انصراف داد.
همچنین محسن مهرعلیزاده در دقایق پایانی جلسه امروز منتخبان شورای شهر پنجم، به منظور هم‌افزایی بیشتر اصلاح‌طلبان در مدیریت شهری، از کاندیداتوری خود انصراف داد و به این ترتیب محمدعلی نجفی تنها کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران شد.
البته حدود ساعت 15:40 امروز علیخانی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش از انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران خبر داد اما پس از انتشار آن توسط رسانه‌ها، این مطلب از کانال تلگرامی وی حذف شد.

محمد علی نجفی متولد ۱۳۳۰ و ۶۶ ساله است، او در کارنامه خود ریاست بر وزارتخانه آموزش و پرورش را دارد و حتی از سوی کابینه دولت روحانی به عنوان وزیر آموزش وپرورش به مجلس معرفی شد اما نتوانست نظر نیمی از اعضای مجلس را به خود جلب کند و مدتی نیز سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برعهده داشت.

نجفی همچنین عضو شورای شهر سوم نیز بود و در سال ۱۳۹۲ به دنبال انتصابش به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی از این سمت استعفاء داد. در کارنامه مدیریت وی همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر فرهنگ و آموزش عالی و..به چشم می‌خورد.

*تلاش می‌کنم مقابل شهروندان تهرانی روسفید باشم

گزینه نهایی منتخبان شورای شهر پنجم برای تصدی پست شهرداری تهران در نخستین اظهاراتش گفت: در همین اولین لحظات مسئولیتم به شهروندان تهرانی تعهد می‌دهم که تمام تلاش و قدرتم را برای ایجاد شرایطی مطلوب‌تر جهت زیست شهری آن‌ها به کار گیرم تا زندگی شهروندی آن‌ها در چهار سال آینده به مراتب بهتر از امروز باشد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی گفت: در وهله اول از اعضای محترم منتخب شورای شهر پنجم شهر تهران تشکر می‌کنم که لطف کرده و مرا برای این مسئولیت قابل دانستند.

وی افزود: بعد از این لازم می‌دانم که در همین اولین لحظات مسئولیتم به شهروندان تهرانی تعهد دهم که تمام تلاش و قدرتم را برای ایجاد یک شرایط مطلوب‌تر برای زیست شهری آن‌ها به کار خواهم گرفت و ان‌شاءالله سعی می‌کنم که از همه امکانات در شهرداری و بیرون از شهرداری استفاده کنم تا دو خواسته اصلی شهروندان محقق شود؛ یکی ایجاد آرامش که جنبه‌های روحی، معنوی وروانی شهروندان را در زندگی شهری مد نظر دارد و دوم ایجاد آسایش که جنبه‌های فیزیکی و مادی زندگی آن‌ها را در برخواهد گرفت.

نجفی که در یک برنامه خبری تلویزیونی صحبت می‌کرد، تأکید کرد:‌ من تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تادر مقابل شهروندان تهرانی روسفید باشم و بتوانم شرایطی را فراهم کنم که زندگی شهروندی آن ها در چهار سال آینده به مراتب بهتر از امروز باشد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار