کد خبر: ۴۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن به مناسبت 21 مرداد ، روز حمایت از صنایع كوچك پیامی صادر كرد .
پیام مدیر عامل بانک صنعت و معدن به مناسبت روز حمایت ازصنایع کوچک
در این پیام آمده است:
توسعه اقتصادی هدفی است كه همه جوامع و بویژه جوامعی كه در دهه های اخیر در نیل به آن كمتر موفق بودند بدان می اندیشند و نظریه ها ، راهبردها و راهكاری متفاوت را در مسیر آن به تجربه می گذارند تا بتوانند هم در عرصه جهانی گفتمانی متعادل با كشورهای توسعه یافته داشته باشند و هم برای مردم خود زندگی بهتری فراهم سازند.
یكی از این راهكارها توجه و تمركز بر صنایع كوچك است ، صنایعی كه با سرمایه ای اندك شكل می گیرند و می توانند به جذب نیروهای كار و ایجاد اشتغال بپردازند و از این طریق فضای كسب و كار را رونق بخشند ، بهره‌گیری از صنایع كوچك و متوسط روشی است كه از این ویژگی برخوردار است و میتواند تكیه گاه مطمئنی باشد برای دستیابی به این اهداف ، صنایعی كه از مزیت‌هایی نظیر انعطاف‌پذیری بالا، اشتغال‌زایی، توسعه صنعتی منطقه‌ای مبنی بر شرایط اقلیمی برخوردارند.
بانك صنعت و معدن به عنوان تنها بانك تخصصی بخش صنعت و معدن كشور كه ماموریت تامین مالی طرح های توسعه ای كشور را برعهده دارد با توجه به نقش و اهمیت این صنایع تمركزی اساسی را برآن ها در پیش گرفته است چنانكه در حال حاضر مدیریت اعتباری صنایع كوچك و متوسط یكی از بخش های فعال این بانك در زمینه حمایت از صنایع كوچك و متوسط است.
این بانك در اجرای طرح رونق تولید كه توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت و به منظور رفع موانع تولید به اجرا گذاشته شده است علیرغم سرمایه ، پرسنل و شعب محدود با پرداخت بیش از 2300میلیارد تومان به صنایع كوچك و متوسط توانسته است رتبه سوم را در نظام بانكی كشور كسب كند.
اینجانب ضمن گرامیداشت این مناسبت امیدوارم با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بویژه در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال شاهد اعتلای بیش از پیش صنعت كشور ،كاهش سطح بیكاری و افزایش سطح توسعه و فعالیت اقتصادی در ایران باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: