کد خبر: ۴۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
تکذیب شایعه آلودگی آب آشامیدنی و آب رودخانه دز
نشت گاز کلر موجب مسمومیت تعداد زیادی از شهروندان دزفولی شد.
مسمومیت 300 دزفولی بر اثر نشت گاز کلر
نشت گاز کلر حوالی ساعت 22 دیشب در حد فاصل میدان مادر تا پل سوم دزفول  موجب مسمویت شهروندان دزفولی شده و  شدت این بوی تند به حدی بود که امکان عبور و تردد در این محدوده فراهم نبوده و افراد دچار مشکل تنفسی می شوند.
مطابق اعلام اورژانس کشور، تا بامداد امروز ۳۶۲ نفر برای مسمومیت ناشی از نشت گاز کلر به 2  بیمارستان دزفول ارجاع داده شدند که از این تعداد  ۲۷۲نفر در بیمارستان گنجویان و ۹۰ نفر در بیمارستان نبوی تحت درمان قرار گرفته و مرخص شده اند.
لازم به ذکر است ۳۰نفر همچنان در بیمارستان گنجویان و ۵ نفر در بیمارستان نبوی بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بیشتر این افراد پس از مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده اند.
وی افزود: مرگ مردی 50 ساله که گفته می شود ناشی از استنشاق گاز کلر بوده همچنان در دست بررسی و تاکنون قطعا تائید نشده است.

*علت نشت گاز چه بود؟

 معاون استاندار خوزستان گفت: حادثه نشت گاز کلر از انبار شرکت آبیاری قدیم دزفول در محدوده پل سوم دزفول نشات گرفته بود که شیر یک کپسول حدود 700 کیلویی به علت فرسودگی یا دستکاری انسانی مثلا یک فرد سارق، دچار مشکل و نشتی شد و مسمومیت تعدادی از شهروندان را به دنبال داشت.

*سه مسئول دزفولی در میان حادثه دیدگان
محمد رضا کرم نژاد شهردار، سرهنگ علی الهامی فرمانده انتظامی و عظیم رضایی رئیس جمعیت هلال احمر دزفول به علت حضور در منطقه مصدوم شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.

*نشت گاز کلر موجب آلودگی آب آشامیدنی و یا رودخانه دز نشده است
جمال الدین برفر، مدیر امور آب و فاضلاب دزفول گفت:  3 عدد سیلندر گاز یک تنی در انبار مذکور نگهداری می شد که یکی از این سیلندرها  نشت کرد.
وی اظهار داشت: این سیلندر ها مربوط به حدود 40 سال پیش بوده که متاسفانه اقدامی برای امحاء آنها نشده است.
مدیر امور آبفا دزفول گفت: علت نشت گاز کلر را به احتمال زیاد فرسودگی سیلندر است و تا ساعاتی دیگر 2 سیلندر فرسوده باقی مانده در انبار محل حادثه امحاء می شود.
وی تاکید کرد :در پی این حادثه شایعه ای مبنی بر آلودگی آب آشامیدنی و آب رودخانه دز منتشر شد که این اخبار به هیچ عنوان صحت ندارد و نشت گاز کلر موجب آلودگی آب آشامیدنی و یا رودخانه دز نشده است.

*سرقت شیر سیلندر عامل نشت گاز کلر در دزفول
حبیب اله آصفی، فرماندار دزفول گفت: طبق شواهد و ظواهر فرد سارق قصد سرقت شیر سیلندر گاز کلر را داشته که به علت نشت گاز فرار کرده و موجب رخ دادن این اتفاق شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار