کد خبر: ۴۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
با ۲۴۰ رای موافق و بدون مخالف صورت گرفت؛
نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با رای قاطع با تصویب کلیات طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه»» موافقت کردند و کلیات طرح با ۲۴۰ رای تصویب شد.
تصویب کلیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا
نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با رای قاطع با تصویب کلیات طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه»» موافقت کردند و  کلیات طرح با ۲۴۰ رای تصویب شد.
بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره طرح یک فوریتی «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه»، دومین دستور کار امروز وکلای ملت بود.
پس از اظهارات موافقان و مخالفان طرح و دفاع سخنگوی کمیسیون و نماینده دولت، کلیات این طرح به رای گذاشته شد و نمایندگان با رای قاطع و بدون حتی یک مخالف با تصویب آن موافقت کردند.
پیشتر «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس در جلسه ۷ مرداد، کلیات طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» و در جلسه ۱۸ مرداد جزئیات آن را تصویب کرده بودند.

*گام اول
علی لاریجانی بعد از تصویب طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه گفت: آمریکایی ها بدانند این گام اول بود که مجلس برداشت.
 وی افزود: ضمن اینکه با احتیاط در بعضی امور گام برداشتیم ولی 16 اقدام دیگر در شورای هسته ای تصویب شد که به اجرا در خواهد آمد.
رئیس مجلس گفت: وزارت خارجه و اطلاعات در این زمینه وظایف خود را با جدیت انجام دهند.
لاریجانی اظهار داشت: آمریکایی ها توجه داشته باشند دولت را موظف کردیم چنانچه دولت امریکا در مورد تحریم ها کارهایی انجام دهد که مخالف برجام است مطابق ماده 10 باید هم در زمینه اتمی و سایر امور اقدام متقابل انجام دهد و گزارش آنرا به مجلس ارائه دهد.
 هم چنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در جریان بررسی جزییات طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» وزارتخانه‌های «خارجه»، «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» و  «اطلاعات» و «سپاه« و «ارتش» را موظف به تهیه برنامه راهبرد جامع مقابله با تهدیدات آمریکا کردند.
 سیدعباس عراقچی هم امروز گفت: طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» هوشمندانه است.
وی این طرح را هوشمندانه دانست که اجازه بهانه جویی به طرف های دیگر را نمی دهد.
معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه گفت: طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» پاسخ بسیار متناسب و هوشمندانه و خردمندانه به دشمنی و خباثت آمریکا و خصومت های آن علیه جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس ستاد اجرای برجام گفت: این طرح در حقیقت بحشی از اقداماتی است که هیئت نظارت بر اجرای برجام برای مقابله با طرح کنگره آمریکا پیش بینی کرده است و این طرح از قانونی که کنگره آمریکا تصویب کرده بسیار قوی تر است.
سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قبل از تصویب کلیات طرح گفت: این کمیسیون ۵ جلسه فوق العاده در ایام تعطیلات مجلس برای بررسی طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» برگزار کرد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار