کد خبر: ۴۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
اوقات فراغت ثروتمندان چگونه سپری می شود?
تجارت آنلاین : کلی تفریح برای پولدارها وجود دارد که بیشتر ما با شنیدن عدد و رقم هزینه های آن، محال است سراغ این تفریحات راهم بگیریم، دراین گزارش سری به مکان های تفریحی پر هزینه در پایتخت زده ایم که در ادامه می خوانید:
روزگار خوش پولدارهای ایرانی!
محمدخادمی: تابستان فصل اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است وهرکس دراین فصل به سراغ تفریح مورد علاقه اش می رود، البته علاقه بعضی ازافراد برای تفریح نیازمند پول زیاد است، به همین خاطر بخشی ازافراد جامعه به دلیل نداشتن وضعیت مالی مناسب از همان ابتدای تابستان به سراغ تفریحاتی می روند که علاقه ای به آن ندارند و تنها برای گذراندن وقتشان مشغول می شوند؛ اما هستند نوجوانان وجوانانی که به حساب‌های پر پول والدینشان دلگرم اند وهمواره به تفریحات مورد علاقه شان می پردازند. این افراد به لطف پولی که دارند هر جور که بخواهند وقتشان را پرمی کنند وبه تفریح مشغول می شوند؛ آن ها می‌توانند با ماشین مدل بالایشان از خیابان‌ها رفت و آمد کنند، مسابقه بگذارند و کلی پزماشین‌ها یشان را به یکدیگر بدهند واگرکمی خوش سلیقه‌تر باشند، سراغ مکان هایی شامل کارتینک(ماشین های کوچک)، اسب سواری، پاراگلایدر،ماهی گیری  و کلی تفریح پرهزینه دیگر بروند که بیشتر ما با شنیدن عدد و رقم هزینه های آن، محال است سراغ این تفریحات راهم بگیریم، دراین گزارش سری به مکان های تفریحی پر هزینه در پایتخت زده ایم که در ادامه می خوانید:
 
*اسب سواری به همراه پول زیاد
 یکی از این تفریح ها که هزینه آن هم کم نیست اسب سواری است، تعدادی ازمراجعه کنندگان به مجموعه های سوار کاری همراه با باربندهایی که به اتومبیل شخصی خود می بندد به این مکان می آیند و یک روزکامل را درمحوطه های حفاظت شده این مجموعه به تفریح با اسب های خود می پردازند.تهیه یک اسب خوب، بانژاد وجوان حدودا سه تا پنج میلیون تومان خرج می طلبد، همچنین تهیه یک باربند برای انتقال این اسب برای جابه جایی آن به محوطه پیست اسب سواری حدود دو تا سه میلیون تومان است، البته هزینه های جاری دیگر مانند نگهداری، تغذیه، دامپزشک، نظافت و...هم دارد که گویا باید هرماه نزدیک به400 تا600 هزارتومان برای این اسب ها خرج کرد. با افزایش هزینه‌های جانبی باشگاه‌ داران در چند سال گذشته هزینه برگزاری کلاس‌ها و تمرینات  افزایش یافته است. ‌هزینه برگزاری هر جلسه تمرین ۴۵‌دقیقه‌ای‌ سوارکاری در بعضی از مراکز اسب سواری بین 50تا70هزار تومان و در مراکز حاشیه پایتخت تا حدود ۵۰هزار تومان است؛ البته در این بین افرادی هستند که برای برگزاری یک جلسه آموزشی ۴۵دقیقه‌ سوارکاری به شکل خصوصی ، مبالغی تا سقف 150هزار تومان نیز پرداخت می کنند.

* ماشین سواری دقیقه ای 6هزارتومان
 کارتینگ ازدیگربرنامه هایی است که بچه پول دارها به سراغ آن می روند. این نوع تفریح که درمجموعه ورزشی آزادی انجام می شود، برای خود جذابیت هایی را به دنبال دارد. اولین قدم برای استفاده از این بازی این است که افراد خودرو کوچکی را کرایه  می کنند وسپس وارد پیست می شوند و به خوشگذرانی می پردازند؛ این تفریح بسیار مفرح چندان هم کم هزینه نیست به طوری که درمدت زمان 6 دقیقه ای که از این مجموعه استفاده می شود نزدیک به 35 هزارتومان هزینه دارد، که بنابراین خیلی ها تنها برای تماشا یا استفاده از امکانات جانبی این مجموعه به آن مراجعه می کنند. امکاناتی مثل سالن بیلیارد، سالن بازی های کامپیوتری، شبیه ساز اتومبیل رانی، کافی شاپ و رستوران است، اما آن دسته افرادی که برای تفریح این سرگرمی را انتخاب می کنند حداقل 20 دقیقه از آن بهره مند می شوند و باید نزدیک به 120هزارتومان پرداخت کنند.با یک حساب سر انگشتی هر دقیقه ماشین سواری در این مجموعه 6هزار تومان است.

*گران ترین سرگرمی جهان
 گلف تفریح پر خرجی است و از گران ترین تفریحات ورزشی در جهان به حساب می آید، این تفریح به دلیل مساحت زیاد محوطه بازی و راه اندازی چمن در آن محیط تفریحی هزینه زیادی را برای سرمایه گذاران راه اندازی این تفریح می طلبد، بنابراین سرمایه داران برای تامین مخارج شان مجبورهستند هزینه زیادی را از مراجعه کنندگان دریافت کنند. درحال حاضر تعداد زمین های این تفریح در کشور ما از تعداد انگشتان دست هم کمتر است و مهم ترین زمین گلف کشور در مجموعه ورزشی انقلاب تهران است؛ آن طور که بررسی کرده ایم برای هر یک ساعت تفریح گلف هزینه ای بالغ بر 200 هزار تومان برای هر یک نفر هزینه دارد. طبق یک تحقیق جهانی کمتر از 10درصد از ثروتمندان کشور آمریکا برای تفریح به سراغ گلف می روند.

* پرواز درآسمان ها
از حق نگذریم پرواز با پاراگلایدرها با همه خطرات اش برآسمان ها خیلی لذت بخش است، آن هم از شمال کوه های تهران در محله شهران وشهرک شهید باقری تهران ، اما این نوع تفریح هزینه هایی را در بردارد،اول اینکه باید دوره آموزشی آن رابگذرانیم که این دوره آموزشی باید به شکل مربی خصوصی انجام شود که نزدیک به دو تا سه میلیون تومان هزینه آموزش دارد وسپس باید وسیله آن راکه نزدیک به پنج تا هفت میلیون تومان می شود را تهیه کرد، بعد از تهیه ابزارو وسایل این تفریح باید چندباری تمرین کرد ودرآخر به تفریح  مشغول شد.

*هفت سنگ یا تنیس
 از دیگر ورزش ها و تفریح هایی که هزینه زیادی برای مراجعه کنندگان به آن دارد تنیس است، بیشتر ما با توپ تنیس در دوران کودکی هفت سنگ بازی می کردیم، اما هیچ گاه نشده بازی تنیس را در یک زمین مناسب انجام دهیم، در تهران چندین مجموعه وجود دارد که به مخاطبان این ورزش خدمات ارائه می دهند، اما هزینه این ورزش بسیار زیاد است، به طوری که10 جلسه یک ساعته نزدیک به یک میلیون تومان برای استفاده کنندگان آب می خورد.
بهترین زمین تنیس کشورمان مجموعه ورزشی شهید شیرودی(امجدی) در میدان هفت تیر است، راکت خوب برای این ورزش و تفریح حدود 300هزار تومان است.

*لذت تیراندازی
 تیراندازی مدتی است که محبوبیت زیادی بین جوان ها پیدا کرده و این محبوبیت باعث شده در چندین منطقه از شهر زمین های زیادی به این بازی اختصاص پیدا کند. هزینه آموزش تیر وکمان کم نیست وآن طور که با خبر شده ایم نزدیک به 250هزارتومان هرماه از هنرجویان دریافت می شود. تهیه تیروکمان نیز خود هزینه ای دارد که نشان دهنده یک تفریح پرخرج است.

*تفریحات آبی
  تفریحات آبی قایق سواری و ماهیگیری از دیگر تفریحات پرهزینه هستند، پایین ترین قیمت آموزش قایق رانی در تهران برای 12جلسه یک ساعته حدود 150هزار تومان است این مبلغ به جز هزینه لباس و تجهیزات فردی است. اگر برای تفریح از قایق های دریاچه چیتگر استفاده کنیم از هر فرد 8هزار تومان در15 دقیقه آن هم با قایق های اتوبوسی که نزدیک به 30 نفر را سوار می کند، دریافت می شود. ماهیگیری در گذشته یک تفریح کم هزینه بود، اما این روزها باید هزینه هایی را برای این تفریح پرداخت کرد. هزینه های این تفریح شامل تهیه مجوز و قلاب ماهی گیری است، انجام این تفریح نیاز به حوصله فراوان دارد. هزینه مجوز ماهی گیری در دریاچه های گوناگون  و مدت زمان مجوز متفاوت است ، یک قلاب خوب نیز یک میلیون تومان است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار