کد خبر: ۴۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی:
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی گفت: حوزه فرهنگی و اجتماعی باید تعاملات خوبی با بیرون از سازمان داشته و در این راستا یکی از مطالبه های جدی بخش خصوصی احیاء شورای عالی تامین اجتماعی بود و این سازمان دنبال احیاء شورای عالی تامین اجتماعی است.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، رضا معینی در ششمین جشنواره ملی کارفرمایان کارآفرین در کرمان اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی که یکی از سازمان های بزرگ کشور است، نیاز به ارتباطات زیربنایی و معقول با زیرمجموعه هایش دارد.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و یک میلیون و ٣٠٠ هزار کارگاه با آن ارتباط دارند، تصریح کرد: هر ماه تقریبا دو برابر یارانه ای که دولت پرداخت می کند، تعهدات پرداختی سازمان تامین اجتماعی است.
معینی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در راستای بهبود وضعیت و ارتباط با زیرمجموعه ها، باید محیط پیرامون را در حوزه کارگری، بازنشستگی و کارفرمایی شناسایی کرده و کار بعدی، آنالیز و نقد حوزه درون سازمان بود که به عنوان واحدهای مختلف آلارم های لازم را به سازمان بدهیم تا در مسیری حرکت کنیم که به اتفاقات مورد نظر برسیم.
وی افزود: در تعامل با حوزه های کارفرمایی و کارگری چند معضل و مشکل اصلی در زمینه ماده ٤٧، بازبینی فرآیندها و مسیر و ... وجود داشت که رصد و برای حل آنها گام هایی برداشته شده است.
معینی با اشاره به فعالیت هیئت های بدوی تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: اولین مشکل، سیستم سنتی هیئت ها بود که ابلاغ و دعوتنامه ها به صورت متنی ارسال می شد و اکنون وضعیت تغییر کرده و کاهش زمان رسیدگی به هیئت ها را شاهد هستیم و اکنون روند هیئت ها مطلوب است.
وی با تاکید بر اینکه باید نگاهمان را اصلاح کنیم، بیان کرد: هیئت ها دارای جایگاه مستقل به عنوان نهاد قضایی فراتر از سازمان تامین اجتماعی هستند و باید براساس قوانین و مقررات و محتویات پرونده کار را دنبال کرد.
مدیرکل فرهنگی اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به کارهایی که برای کارفرمایان انجام شده، گفت: بیش از ٣٥ بخشنامه را براساس خواست شرکای اجتماعی تامین اجتماعی به ویژه در حوزه کارفرمایی اصلاح کردیم که در راستای تعامل و استفاده از خرد جمعی و جلسات با تشکل های کارفرمایی بود و سازمان در وسع خود تلاش کرد مشکلات خود را با حوزه کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی جمع بندی و به مرور اصلاح کند.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای پرافتخار امروز و یکی از جهادها، کارآفرینی است که برای اشتغال و تولید کار می کنند و باید قدر کارآفرینان را بدانیم، تصریح کرد: آمادگی چاپ کتاب خاطرات کارآفرینان برتر استان کرمان را با همکاری مسوولان استان داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: