کد خبر: ۴۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
حاشیه‌های دومین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس
سومین جلسه علنی مجلس جهت رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم صبح امروز با ادامه بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات برگزار شد.
از وزیر زلال تا معجزه در صحن بهارستان!
سومین جلسه علنی مجلس جهت رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم صبح امروز با ادامه بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات برگزار شد.
روز گذشته نمایندگان مجلس برنامه های وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بررسی قرار دادند و رسیدگی به برنامه های حجت الاسلام سید محمود علوی با توجه به اتمام زمان جلسه مجلس نیمه تمام ماند و امروز با سخنرانی قاضی پور نماینده ارومیه و عزیز اکبریان نماینده کرج در دستور کار مجلس قرار گرفت.
نادر قاضی پور نماینده ارومیه به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات صحبت کرد و گفت « بنده در ۱۰ سال گذشته موافق حرف نزده ام این از معجزه است که در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات حرف می زنم».
در ادامه جلسه نیز که مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت کرباسیان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی را در دستور قرار داد، ولی ملکی نماینده مشکین شهر به عنوان مخالف با برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد صحبت کرد و اظهار داشت؛ «می دانم همه عزیزان رأی می آورند و خیلی هم بی خوابی نماینده ها را اذیت می کند». در این هنگام علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: جناب عالی رجال الغیب هستید که اینگونه می گویید.
محمد حسین قربانی نماینده آستارا که در موافقت با برنامه های علوی سخن می گفت، در حالی که زمان برای ادامه سخنانش نداشت از لاریجانی خواست تا فقط یک جمله بگوید و اظهار کرد: « می دانم وزارت اطلاعات از پیچیده ترین وزارت خانه هاست و علوی از زلال ترین وزرایی است که به مجلس معرفی شده است» اما به همین جمله بسنده نکرد و سخنانش را ادامه داد که لاریجانی هم خطاب به وی گفت: زلال بودن را هم گفتید دیگر، وقت شما تمام شده است.
فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران نیز که قرار بود در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد بخشی از وقت خود را به معصومه آقاپور نماینده شبستر اختصاص دهد اما تا اندازه ای صحبت کرد که دیگر وقتی باقی نماند و لاریجانی که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت گفت می خواهید دو سه ثانیه از وقت خود را به نماینده دیگر اختصاص دهید.
پس از بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد، علی لاریجانی از نمایندگان خواست تا در رای گیری مشارکت داشته باشند اما قبل از اینکه موضوع رای گیری را به آنها بگوید نمایندگان مخالفت خود را با "دو دو" گفتن بیان کردند.
این اقدام نمایندگان خنده های لاریجانی را به همراه داشت.
گویا نمایندگان مجلس متوجه شده بودند که لاریجانی قصد دارد برای شیفت سوم کاری مجلس رای گیری کند و نمایندگان مجلس با ۱۵۰ رای مخالف با جلسه نوبت سوم مجلس مخالفت کردند.
پس از اظهارات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی اقتصاد، بررسی برنامه های محمد جواد ظریف به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه در دستور کار مجلس قرار  گرفت، ابطحی نماینده خمینی شهر از مخالفانی بود که حین صحبت های خود تا اندازه ای وزارت امورخارجه و عملکرد ظریف را مورد انتقاد قرار داد که وقتی می خواست ظریف را مورد خطاب قرار دهد، به وی گفت« آقای برجام» که تعدادی زیادی از نمایندگان از به کار بردن این عبارت، به او خندیدند.
البته وقتی اظهارات ابطحی تمام شد و از پشت تریبون کنار رفت به سمت ظریف رفته و با او مصافحه و دیده بوسی کرد.
وقتی سخنان موافقان و مخالفان برنامه های وزیر پیشنهادی امور خارجه تمام شد، ظریف در جایگاه سخنران قرار گرفت تا به دفاع از برنامه های خود بپردازد.
اما زمانی که درباره مواهب و دستاوردهای برجام سخن می گفت که تاکنون چه موانعی برداشته شده است، عبدالله سامری نماینده خرمشهر با صدای بلند فریاد زد دروغ است، دروغ.
در این لحظه تعدادی از نماینده ها به سمت نماینده خرمشهر رفتند اما بار دیگر هتاکی کرده و با صدای بلند فریاد زد « ...، اقتصاد خراب شده، دروغ است».
احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس نیز به سمت این نماینده آمد تا نمایندگان متفرق شوند و سامری هم با همراهی تعدادی از نماینده ها به بیرون از مجلس رفت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار