کد خبر: ۴۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان قم با اتخاذ راهبردی فراگیر در مقوله ي بازاريابي، در کنار اهتمام به جلب افکار عمومي و جذب سپرده هاي مردمي، نگاه ويژه اي به تعامل با نهادها و ارگان هاي استان دارد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، ناصر سزاوار مدیرشعب استان قم با بیان اين مطلب، افزود: استان قم با در اختيار داشتن تنها يک شهرستان، به لحاظ وسعت، کوچکترين استان كشور پس از استان البرز بوده كه فقط ۱درصد از توليد ناخالص ملي را در اختيار داشته ، سهم آن از مجموع درآمدهاي كشوري بسيار ناچيز و در حدود ۰.۷۵ درصد است و بيش از ۱۰درصد جمعيتش نيز شامل اتباع خارجي مي شود و اين موارد به روشني بيانگر چالشها و محدوديتهايي است كه استان در عرصه پولي و مالي و جذب منابع ريالي با آنها روبرو مي باشد.
وی ادامه داد: به فضل خداوند متعال و با تلاشهای صورت گرفته از سوی کلیه همکاران خدوم استان طي ۴ ماهه ي نخست سال جاري، استان قم علاوه بر قرارگرفتن در زمره ي ۵ استان برتر و موفق بانک، خوشبختانه رشدي ۳۰ درصدي در زمينه جذب منابع را تجربه کرد(شامل رشد ۶۵ درصدي منابع قرض الحسنه جاري و رشد ۲۹ درصدي منابع قرض الحسنه پس انداز) كه در نظر است با اجراي صحيح و به هنگام راهبردهاي ترسيمي و نيز تداوم فعاليتها در اين خصوص، اين روند تا انتهاي سال حفظ و حتي الامكان تسريع گردد.
سزاوار تجهیز مناسب منابع را مستلزم بازارداری هدفمند و بازاریابی مستمر دانست و خاطر نشان کرد: در اين راستا کارگروه بازاريابي استان متشکل از مدير، مسئول دايره روابط عمومي و بازاريابي و همکاران شعب، با راهنمايي مشتريان و حضور در سازمان ها، نهادها، ارگان ها، شركت ها و... اعم از دولتي ، تعاوني و خصوصي، ضمن تبيين جايگاه رفيع سنت نيكوي قرض الحسنه و آثار و بركات فراوان مادي و معنوي آن و تشريح ساختار و موقعيت بانك قرض الحسنه مهر ايران به عنوان پرچمدار بانكداري قرض الحسنه كشور، به ارائه بسته هاي خدماتي و طرح هاي تسهيلاتي بانك پرداخته و شكل گيري يك تعامل ارزنده با آنان را با جديت دنبال مي نمايد كه جذب منابع ريالي بسياري از خيرين و اشخاص حقيقي و حقوقي استان و نيز انعقاد تفاهم نامه هاي حمايتي متعدد بويژه در حوزه مسكن از نتايج آن مي باشد.
مدیر شعب استان قم با ابراز خرسندی از تمهیدات و جذابیت هاي ايجاد شده در بسته سياست هاي اعتباري سال ۹۶، ادامه داد: همواره در کنار جذب منابع، کنترل مصارف را به عنوان يکي ديگر از راهبردهاي اساسي حرفه ي بانکداري، با دقت و جديت دنبال كرده و در اين زمينه هم بحمدالله تعامل خوبي بين دواير ستادي و واحدهاي صف استان شكل گرفته است؛ به نحوي كه عليرغم پرداخت گسترده تسهيلات، تنها ۶ درصد رشد مصارف نسبت به انتهاي سال ۹۵ داشته ايم.
وی ضمن تأکید بر نقش انکار ناپذیر و مخرب مطالبات در روند حرکتی و عملکرد بانكها و مؤسسات اعتباري و نيز اشاره به پايين تر بودن نرخ رشد مطالبات استان، تصريح كرد: استان قم در مقوله ي پيگيري و وصول مطالبات، دو مكانيسم تعريف نموده كه در عين اجراي مجزا، در واقع مكمل يكديگرند. نخست پيگيري مطالبات از طريق شعب، آن هم بصورت انجام اقدامات مرحله اي، مستمر و منطبق بر آئيين نامه ها و دستورالعمل هاي مربوطه و دوم، پيگيري مطالبات از طريق واحد حقوقي ستاد استان در قالب انجام اقدامات قانوني و قهري و طرح دعاوي در محاكم صالحه تا حصول نتيجه رضايت بخش؛ با اين توضيح مهم كه اقدامات واحدهاي صف و ستاد در اين زمينه، از طريق كميته پيگيري و وصول مطالبات استان و با برگزاري بي وقفه جلسات مشترك هفتگي هماهنگ مي گردد. 
ناصر سزاوار در پایان، عملکرد شعب تابعه را در پرداخت تسهیلات تکلیفی همچون وامهاي ازدواج و حمايت از مددجويان تحت پوشش کميته امداد حضرت امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي و ... مطلوب ارزيابي کرده و افزود: آنچه مي تواند ارتقاء جايگاه بانك را در پي داشته باشد بي شك، تفكر درست، برنامه ريزي هدفمند و كار خلاقانه است كه مي بايست از سوي كليه همكاران همواره سرلوحه امور قرار گيرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: