کد خبر: ۴۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: مادامی که بیمه شده مشمول قانون تامین اجتماعی، اشتغال به کار نداشته باشد و آماده به کار باشد، مقرری بیمه بیکاری به فرد پرداخت می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد بایندریان در گفتگوی تلفنی با رادیو اقتصاد به تشریح عوامل قطع بیمه بیکاری پرداخت.
وی افزود: اشتغال مجدد به کار موجب قطع بیمه بیکاری می شود و فرد در این صورت مکلف است ظرف ١٥ روز ازآغاز اشتغال، موضوع را به اداره کار و شعبه تامین اجتماعی اطلاع دهد.
بایندریان، عدم شرکت در کلاسهای آموزشی فنی و حرفه ای را از دیگر عوامل قطع بیمه بیکاری عنوان و خاطر نشان کرد: اگر مقرری بگیر بدون عذر موجه از حضور در کلاس های آموزشی خودداری کند، مقرری بیمه بیکاری فرد قطع می شود.
وی ، عدم پذیرش شغل پیشنهادی را از دیگر عوامل قطع بیمه بیکاری اعلام کرد و گفت: در صورتی که فرد در حین دریافت بیمه بیکاری حائز شرایط دریافت مستمری بازنشستگی و ازکارافتادگی شود بیمه بیکاری قطع و مستمری برای فرد برقرار می شود.
رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی افزود: به غیر از موارد فوق، بیمه بیکاری فرد واجد شرایط تا زمان مقرر پرداخت می شود.
بایندریان افزود: به استناد ماده ١٧ آیین نامه اجرایی قانون بیمه بیکاری، به سازمان تامین اجتماعی اجازه داده شده است که اشتغال مقرری بگیران بیمه بیکاری را بررسی کند و بازرسان این سازمان به منظور اطلاع از این موضوع، به محل سکونت افراد مراجعه می کنند.
وی تصریح کرد: با یکبار عدم حضور مقرری بگیر در منزل به هنگام مراجعه بازرسان سازمان تامین اجتماعی، بیمه بیکاری قطع نمی شود بلکه در صورتی که بازرس در ساعات و روزهای مختلف به منزل مقرری بگیر مراجعه و فرد حضور نداشته باشد بیمه بیکاری به صورت موقت قطع می شود تا زمینه بازرسی مشترک با اداره کار فراهم تا وضعیت مشخص شود.
بایندریان اظهار داشت: در صورتی که فرد هنگام مراجعه بازرسان سازمان تامین اجتماعی به منزل حضور نداشته باشد بیمه شده می تواند به شعبه مراجعه و دلایل عدم حضور خود را اعلام تا موضوع بررسی شود.
رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: طبق قانون، مدت دریافت مقرری بیمه بیکاری جزو سابقه پرداخت حق بیمه محسوب می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: