کد خبر: ۴۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
نخستین همایش منطقه ای بانک قرض الحسنه مهر ایران، با حضور امامی عضو هیات مدیره، نجدی مدیرامور استان ها، تعدادی از رؤسای ادارات مرکزی و تنی چند از مدیران شعب استان ها به میزبانی استان قم برگزار گردید.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، بررسی و تحلیل وضعیت عملکردی استان¬ها در حوزه های مختلف، تبیین و تشریح خط مشی و راهبردهای عملی دست یابی به اهداف کلان ترسیمی و نیز رونمایی از چند طرح جدید و ابتکاری، عمده محورهای این نشست یك روزه بود.
در این نشست، امامی عضو هیئت مدیره بانک با ابراز تشکر از تلاش های صورت گرفته توسط مدیران شعب استان ها و کارکنان ساعی بانك در این مناطق جهت نیل به اهداف ابلاغی و رشد و تعالی روزافزون مجموعه بزرگ بانك قرض الحسنه مهر ایران، آگاهی از تعریف، جایگاه، عملكرد و نیز نسبت های مالی و عملیاتی بانك را نخستین وظیفه آنان عنوان نمود.
وی ضمن تأکید بر اهمیت بالای این موضوع در حرکت منسجم تر بانک به سمت تحقق اهداف کلان ترسیمی، خاطر نشان كرد: هرچه اشراف اطلاعاتی دقیق تر و جامع تری بر موقعیت خود در بازار داشته باشیم، مسلماً بهتر خواهیم توانست نقاط ضعف و قوت عملكرد خود را شناخته و با بازتحلیل كارشناسی آنها و رفع نواقص و موانع، علاوه بر كاهش هزینه های دسترسی به اهداف و البته سرعت بخشی محسوس به این فرآیند، سهم بیشتر و مؤثرتری از بازار پولی و مالی كشور تصاحب نماییم.
امامی کلی نگری و عدم توجه دقیق به جزئیات فعالیت ها و برنامه ها را عامل اصلی ناکامی در دستیابی حداکثری به مقاصد و اهداف دانسته و با اشاره به ضرورت تشکیل اتاق های فكر و نیز كمیته های تخصصی و راهبردی در این زمینه افزود: شناسایی ظرفیت های جدید و فعلیت بخشی به آنها در كنار مجهز گردیدن به دانش و مهارت های روز از طریق آموزش¬های مستمر می تواند تأثیر بی بدیلی بر روند حركتی بانك ها و پیشی گرفتن از رقبا در عرصه پولی و مالی حال حاضر جامعه داشته باشد.
عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با تأکید بر اهمیت سه مقوله ی جذب منابع جدید، رعایت نسبت مصارف به منابع و حفظ آن در محدوده ای منطقی و نیز پیگیری هدفمند و کاهش مستمر مطالبات به عنوان پایه و اساس فعالیتهای بانکی، از طرح تلاش (یك) كه با هدف شناخت صحیح استان ها از وضعیت عملكردی خود، آگاهی آنان از مزیت ها و چالش های موجود و همچنین ترسیم كوتاهترین، مؤثرترین و البته سریعترین راه دستیابی به شاخص های مطلوب، تعریف و بصورت كاملاً كارشناسی و مستدل تدوین گردیده رونمایی و از مدیران شعب استان ها خواست تا نقطه نظرات و دیدگاههای كاملاً علمی خود را در این خصوص مطرح و به بحث و تبادل نظر گذارند.
تأکید بر جذب بیش از پیش حسابهای قرض الحسنه جاری و معرفی خدمات بانک در این حوزه و همچنین تهیه دفاتر ویژه بازاریابی از سوی هر یک از شعب به منظور رصد فعالیت ها و آسیب شناسی و اصلاح روندها در این زمینه، از دیگر سخنان عضو هیات مدیره در این همایش بود. 
نجدی، مدیر امور استان های بانک قرض الحسنه مهر ایران دیگر سخنران این همایش بود که طی ارائه گزارشی مبسوط از عملکرد استان های بانک بر پایه داده های آماری، شاخصه های ضعف و قوت استان ها و نیز فاصله نسبت های عملكردی آنان با ارقام هدفگذاری شده را تشریح نمود.
در ادامه این نشست، رؤسای ادارت توسعه سرمایه انسانی، سازمان و برنامه ریزی، اعتبارات و امور بین الملل و پشتیبانی ضمن تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه مسئولیت خود و تبیین اهم برنامه های در دست اقدام، به پرسش ها و موضوعات مطرح شده از سوی مدیران شعب استان های حاضر در همایش پاسخ گفتند. 
ارائه گزارش عملکرد از سوی مدیران شعب استان ها به همراه طرح نقطه نظرات و پیشنهادات آنان، حسن ختام این نشست یک روزه بود که در این خصوص نیز رهنمودهای لازم توسط عضو هیات مدیره ارائه گردید.
شایان ذکر است در ابتدای این همایش، سزاوار مدیر شعب استان قم ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و مدیران حاضر در نشست و تشکر از اعتماد عضو هیات مدیره به جهت اعطای میزبانی همایش به استان، گزارش آماری از عملکرد واحدهای صف و ستاد استان قم و نیز اهم اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته طی ۵ ماهه نخست سال جاری ارائه کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: