کد خبر: ۴۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
با امضای تفاهم‌نامه همکاری با اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان صورت می‌گیرد؛
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از امضای تفاهم‌نامه همکاری با اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عمان خبر داد و گفت: با امضای این تفاهم‌نامه روابط اقتصادی بخش خصوصی کشور عمان با چابهار افزایش می‌یابد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از فرینا، عبدالرحیم کردی گفت: این تفاهم‌نامه در راستای توافق‌نامه عشق‌آباد که بر عبور کالاهای ترانزیتی از جنوب به شمال و بالعکس از مسیر بنادر دقوم و صحار کشور عمان و چابهار تأکید دارد، صورت پذیرفته است.
وی افزود: در بخشی از این تفاهم‌نامه همکاری آمده است، سازمان منطقه آزاد چابهار لیست پروژه‌هایی که توجیه فنی و اقتصادی دارند را با مطالعات PFS (امکان‌سنجی مقدماتی سرمایه‌گذاری) جهت معرفی و ترغیب سرمایه‌گذاران عمانی به اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان ارائه می‌دهد.
کردی اضافه کرد: طرفین به‌منظور بسط و توسعه مراودات تجاری و زمینه‌های لازم جهت راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی باری از صحار و دقوم به بندر چابهار با همکاری سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی به توافق رسیدند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان ساخت: هماهنگی لازم جهت اعزام تجار و سرمایه‌گذاران عمانی به این منطقه و همچنین همکاری جهت برگزاری همایش‌ها و سمینارهای مشترک بین کشورهای هدف در داخل و خارج از ایران از دیگر بخش‌های این تفاهم‌نامه هستند.
او گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر گردید طرفین با همکاری یکدیگر همایش ایران، عمان و افغانستان را با حضور مقامات عالی‌رتبه سه کشور را در سال جاری در منطقه آزاد چابهار برگزار نمایند.
شایان‌ذکر است این تفاهم همکاری بین عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان به امضاء رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر: