کد خبر: ۴۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان
تجارت آنلاین: استراتژی ترامپ درباره افغانستان، تنش در مذاکرات نفتا، خرید شرکت جیپ توسط چینی ها و نگرانی از تاثیر عملکردهای یکجانبه بر تجارت جهانی از جمله مهمترین تیترهای صفحه نخست روزنامه های روز سه شنبه دنیاست.
*استراتژی ترامپ درباره افغانستان – نیویورک تایمز
رئیس جمهوری آمریکا استراتژی جدید این کشور در افغانستان را اعلام کرد. موضوع خروج زودهنگام نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان دیگر مطرح نیست. ترامپ اما به افزایش شمار سربازان آمریکایی در افغانستان اشاره‌ای نکرد.  رئیس جمهوری آمریکا در نظر دارد مأموریت نیروهای نظامی ایالات متحده در افغانستان را تقویت کند. ترامپ گفت، در جریان این مأموریت قرار است مبارزه با تروریست‌های القاعده و داعش تشدید و از قدرت‌گیری آنان در افغانستان جلوگیری شود.
خرید شرکت جیپ توسط چینی ها

*تنش در مذاکرات نفتا – وال استریت ژورنال
موضع آمریکا در مذاکرات تجارت آزاد نفتا باعث زیرسوال رفتن قوانین این توافق شده است.در دور ابتدایی مذاکرات بین سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا اختلاف عقیده بین آمریکا و دو کشور دیگر را نشان داد که شامل پیشنهاد تبعیض گرای دونالد ترامپ درباره میزان تولید قطعالت خودرو بود
خرید شرکت جیپ توسط چینی ها

*خرید شرکت جیپ توسط چینی ها – واشنگتن پست
یک شرکت تولید کننده خودروهای SUV اعلام کرده که نسبت به خرید شرکت خودروسازی جیپ ابراز علاقه کرده است تا از نظر رقابتی جهانی قدرت خود را گسترش دهد.سخنگوی شرکت گریت وال موتورز این خبر را تایید کرده است در مقابل مالک شرکت جیپ این امر را "شایعه بازار" خواند. درعین حال پس از این خبر سهام دو شرکت خودروسازی افزایش یافت.
خرید شرکت جیپ توسط چینی ها

*نگرانی از تاثیر عملکردهای یکجانبه بر تجارت جهانی – چاینا دیلی
کارشناسان معتقدند عملکردهای یکجانبه و افکار دوران جنگ سرد باعث رکود در تجارت و اقتصاد جهانی و درنهایت آشوب می شود. جنگ تجاری که ایده آن را رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد و استفاده از این عملکرد علیه چین براقتصاد جهانی تاثیربدی خواهد داشت.
 خرید شرکت جیپ توسط چینی ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار