کد خبر: ۴۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: ارتقای هتلینگ (خدمات اقامت بیمار) از سال ٩٤ در دستورکار این سازمان قرار گرفت و تا پایان سال به منظور کنترل عفونت های بیمارستانی در تمام بیمارستان های این سازمان تکمیل خواهد شد.
دکتر مهدی درخشان در هفتمین کنگره تخصصی و نخستین کنگره بین المللی استانداردسازی تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون در سالن همایش های رازی افزود: همچنین دستگاه ابزارشوی اتوماتیک و دستگاه های امحای زباله عفونی در تمام بیمارستان های تامین اجتماعی جزو پروژه های اصلی ما است.
وی اضافه کرد: درصد عفونت های بیمارستانی گزارش شده از سال ٩١ تا سال ٩٥ در بیمارستان های تامین اجتماعی افزایش پیدا کرده است و البته این مساله به دلیل این بوده که چهارسال پیش، عفونت های بیمارستانی، گزارش نمی شده اما اکنون گزارش می شود.
وی یادآور شد: حدود ٨٠ بیمارستان از سوی سازمان تامین اجتماعی اداره می شود و بیمه شدگان تامین اجتماعی از خدمات این بیمارستان ها به صورت رایگان بهره مند می شوند.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: کنترل عفونت های بیمارستانی در کشور از سال ٨٢ آغاز شده و در تامین اجتماعی نیز نظام مراقبت های عفونت های بیمارستانی از سال ٨٦ مستقر شد و در سال ٩٠ نیز بحث نظارت آن مطرح شد.
دکتر درخشان اضافه کرد: استراتژی های کنترل عفونت های بیمارستانی به تمام مراکز درمانی تامین اجتماعی ابلاغ شده است.
هفتمین کنگره تخصصی استانداردسازی تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون که از امروز در سالن همایش های بین المللی رازی آغاز بکار کرده فردا سه شنبه به کار خود پایان خواهد داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: