کد خبر: ۴۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
رییس شورای شهر پنجم پایتخت:
رییس شورای شهر پنجم تهران، ری و تجریش با تشریح اولویت‌های شورای پنجم، گفت: درست است که اعضای شورای فعلی عمدتا براساس سلایق و علایق جریان اصلاحات انتخاب شدند، اما امانتدار آرای یکایک شهروندان تهران با هر سلیقه و دیدگاهی هستیم و آنچه که معیار ما خواهد بود، حدود قانون و اخلاق خواهد بود.
امانتدار رای یکایک شهروندان هستیم
رییس شورای شهر پنجم تهران، ری و تجریش با تشریح اولویت‌های شورای پنجم، گفت: درست است که اعضای شورای فعلی عمدتا براساس سلایق و علایق جریان اصلاحات انتخاب شدند، اما امانتدار آرای یکایک شهروندان تهران با هر سلیقه و دیدگاهی هستیم و آنچه که معیار ما خواهد بود، حدود قانون و اخلاق خواهد بود.
به گزارش تجارت آنلاین از ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در اولین سخنرانی خود به عنوان رییس شورای شهر تهران ، ری و تجریش با بیان اینکه بسیار مفتخریم تا در نخستین جلسه رسمی دوره پنجم شورای شهر تهران توفیق خدمت به مردم شریف تهران، ری و تجریش را داشته باشیم، گفت: به دلایلی می‌توان شوراها را از بالاترین نمادهای مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی دانست و نخست آنکه که شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل کمترین دخالت و نقش‌آفرینی حاکمیت در انتخاب و تشکیل آنها، به نوعی مردم‌نهادترین بخش تقنینی در نظام محسوب می‌شوند و دوم آنکه با حضور بی‌سابقه و افتخارآفرین مردم تهران در این دوره از انتخابات که نصاب رای را به سه برابر دوره‌های گذشته افزایش داد، پشتوانه مردمی بودن شورای شهر تهران را دوچندان کرد.
وی اضافه کرد: شوراهای اسلامی یکی از اصول معطل مانده قانون اساسی طی دو دهه نخست انقلاب بود که سرانجام با پیگیری دولت سازندگی در سال هفتم این دولت لایحه تشکیل شوراهای اسلامی به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی رسید و پس از فراهم شدن مقدمات آن در سال 77 نخستین انتخابات شوراهای شهر و روستا توسط دولت اصلاحات برگزار شد.
رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در آستانه آغاز به کار شورای شهر پنجم باید نکات ضروری را عنوان کنم، گفت: حضور حداکثری کاندیداها در مرحله ثبت‌نام و تایید صلاحیت حداکثری توسط هیات‌های اجرایی و حمایت هیات نظارت موجب شد تا مشروعیت مردمی این دوره از شورا افزایش بیشتری بگیرد. همچنین حضور بی‌نظیر مردم در انتخابات شورای پنجم و سه برابر شدن نصاب رای، هم پشتوانه و هم امانت بزرگی برای این شورا محسوب می‌شود که باید به درستی از آن در جهت تحقق اهداف و ایفای مسوولیت‌ها و تعهدات شورا بهره‌برداری شود.
هاشمی‌ با بیان اینکه حمایت ارکان نظام از این فرآیند و حق‌الناس‌دانستن رای مردم بدون تردید بسترساز تحقق این حماسه بوده است، گفت: وزارت کشور و هیات‌های اجرایی، مجلس و هیات‌های نظارت و در راس آن رهبر معظم انقلاب اسلامی، موجب تحقق این حماسه بزرگ شدند که شورای پنجم قدرشناس این اعتماد نظام به مردم است و از زحمات عملکرد شورای شهر در چهار دوره گذشته به رغم فراز و نشیب‌ها و نقاط ضعف و قدرت قدردانی می‌کنم، چراکه همانگونه که عملکرد این شورا نیز خالی از نقاط کاستی و ضعف نخواهد بود، به ویژه از شورای چهارم که سلف بلاواسطه این شورا است تشکر می‌کنم.
وی همچنین با تشکر از قالیباف گفت: بدون تردید کارنامه عملکرد وی نیز همانند هر مسوول دیگری توام با نقاط ضعف و قدرت است که باید منصفانه ارزیابی شود و رای بالا و معنادار شهروندان تهران به لیست امید که براساس اعتماد افکار عمومی به بزرگان اصلاحات بود، حکایت از تمایل به تحول‌خواهی در مدیریت تهران است اما این به مفهوم نادیده انگاشتن نقاط قوت و دستاوردهای مدیریت شهری تا به حال نیست بلکه باید به ارتقا و تکامل آن و برطرف کردن نقاط منفی و ضعف متمرکز شود.
رییس شورای شهر تهران با گرامیداشت یاد امام راحل، شهدا و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ، اضافه کرد آیت الله هاشمی رفسنجانی که یکی از خدوم‌ترین شخصیت‌ها برای شهروندان تهرانی به شمار می‌رفت و با تصدی سه دوره نمایندگی مردم تهران در مجلس و 5 دوره نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان و همچنین با مسوولیت‌های مختلف در ریاست جمهوری و مجمع تشخیص مصلحت همچنان به موضوعات تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام توجه می‌کرد، به عنوان مثال فعال‌سازی متروی تهران به عنوان یادگار ایشان در اوج دفاع مقدس امروز منشاء خدمت به مردم تهران بوه است.
هاشمی‌ در ادامه با بیان اینکه به عنوان نمایندگان شهروندان تهرانی با تدبیر مسوولان با برداشتن محدودیت‌ها به مردم خدمت خواهیم کرد، گفت: مهم‌ترین اصل مورد توافق در شورای پنجم حفظ انسجام میان اعضا و جلوگیری از تکرار تجربیات تلخ گذشته در بروز اختلاف در شورا است و شورای پنجم برای عبور از شرایط دشوار و معضلات کنونی شهر و برآورده ساختن انتظار شهروندان دست یاری به سوی نخبگان، کارشناسان، دلسوزان و... دراز می‌کند و درهای شورا به روی نظارت کارشناسی، پیشنهادات و انتقادات گشوده است.
وی تاکید کرد: درست است که اعضای شورای فعلی عمدتا براساس سلایق و علایق جریان اصلاحات انتخاب شدند، اما امانتدار آرای یکایک شهروندان تهران با هر سلیقه و دیدگاهی هستیم و آنچه که معیار ما خواهد بود، حدود قانون و اخلاق خواهد بود.
رییس شورای شهر تهران افزود: بهبود شرایط زیست شهری، شفاف‌سازی در مدیریت، هوشمندسازی، حذف رانت و اعطای امتیازات غیرقانونی، تحقق وظایف معطل مانده بخصوص در حوزه ترافیک و آلودگی هوا از جمله اقداماتی خواهد بود که در شورای شهر بعدی آن را پیگیری خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در هنگامی که از پدر بزرگوارش سخن می‌گفت، اشک می‌ریخت.
مجید فراهانی در این جلسه متذکر شد که براساس آیین‌نامه اداره جلسه با استقرار هیات رییسه برعهده رییس شورا خواهد بود اما مجری برنامه اتمام جلسه را اعلام کرده و محسن هاشمی گفت که من به عنوان رییس شورا باید اعلام کنم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار