کد خبر: ۴۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس طبق تصویب هیئت دولت با اطلاق «فرهنگی» از لیست خصوصی سازی خارج شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ سید جعفر سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان در رابطه با دلایل توقف پروسه خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بر خلاف اصل 44 قانون اساسی اظهار داشت: مسئله جدیدی در رابطه با خصوصی سازی این دو باشگاه رخ نداده است و اتفاق جدیدی در این باره مطرح نیست.

وی افزود: درست است که اصل 44 قانون اساسی می‌گوید که این دو باشگاه نمی‌توانند به صورت دولتی اداره شوند، اما مصوبه هیئت دولت این است که از واگذاری و خصوصی سازی تمام مراکز «فرهنگی» طبق همین اصل فعلا جلوگیری شود. باشگاه استقلال و پرسپولیس هم به تعبیر هیئت محترم دولت «فرهنگی» اطلاق می‌شوند و به همین خاطر طبق مصوبه هیئت دولت از فهرست واگذاری خارج شدند.

 مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: در همان زمان که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در آستانه خصوصی‌سازی بودند مشتریان خوبی هم برای آنها پیدا شده بود و اگر کار به مزایده پنجم می‌رسید قطعا این خصوصی‌سازی انجام می‌شد.

 سبحانی در پایان تاکید کرد: من چند بار در صحبت‌های سلطانی‌فر وزیر محترم ورزش و جوانان خواندم که ایشان هم به خصوصی‌سازی علاقه دارند. اگر طرحی در برنامه باشد ما هم به عنوان سازمان خصوصی‌سازی از اینکار استقبال خواهیم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: