کد خبر: ۴۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از تولید و اشتغال به عنوان دو عامل مهم برای به حرکت درآوردن موتور محرکه رشد اقتصادی نام برد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از فرینا، حمید رضا مومنی در هفتمین جلسه شورای اداری این سازمان، گفت: با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب، حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار  از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید در منطقه است و سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان‌نماینده عالی دولت در این منطقه برای ایجاد اشتغال پایدار در جزیره برنامه های جامع و مختلفی در حوزه های نفت و انرژی، شیلات و کشاورزی، گردشگری و تجارت انجام داده که نتایج آن در آینده ای نزدیک نمایان می شود.

وی ادامه داد: فرصت های بسیار مهمی در زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان مستعد در قشم با استفاده از توان و کارآمدی شرکت های دانش بنیان و پارک های زیست فناوری فراهم شده که از این تجربه می توان به عنوان الگویی موفق در سایر بخش ها نیز استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: براساس برنامه ریزی ها، مذاکرات و اقدامات انجام شده در بخش های دولتی و غیردولتی منطقه مقرر شده است تا پایان امسال حداقل 13 هزار و حداکثر 20 هزار شغل در منطقه آزاد قشم ایجاد شود.

او از سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان یک سازمان درآمد-هزینه ای نام برد و افزود: با توجه به اینکه بخشی از منابع درآمدی این سازمان متاثر از شرایط اقتصادی کشور دچار نوسان شده است، باید با تعریف ماموریت های جدید، منابع درآمدی جایگزین برای فعالیت های این سازمان تعیین کنیم.

مومنی درادامه اضافه کرد: یکی از افتخارات ما در منطقه آزاد قشم سلامت تیم مدیریتی این مجموعه است که همیشه مورد تائید دستگاه های نظارتی قرار گرفته است.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومترمربع در جنوب ایران و تنگه هرمز واقع شده و به دلیل موقعیت بی نظیر جغرافیایی از توانمندی های بی نظیری برای توسعه اقتصادی برخوردار است و هم اکنون این جزیره مستعد بر روری ریل توسعه در حوزه شیلات، گردشگری و نفت و انرژی قرار گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: