کد خبر: ۴۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
آغاز برخورد با فروش گل‌های قاچاق در فضای مجازی و فروشگاه ها
طرح برخورد با فروش گل‌های زینتی قاچاق از جمله فروش بن‌سای که چندی پیش از سوی معاون مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی اعلام شد در روز جاری عملی شد و در این بین با برخی از فروشندگان برخورد شد.
آغاز ممنوعیت فروش بن سای در گل فروشی های تهران
طرح برخورد با فروش گل‌های زینتی قاچاق از جمله فروش بن‌سای که چندی پیش از سوی معاون مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی اعلام شد در روز جاری عملی شد و در این بین با برخی از فروشندگان برخورد شد.
به گزارش تجارت آنلاین از میزان، چندی پیش معاون مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از برخورد با عرضه قاچاق گل‌های زینتی و باغبانی از جمله بن سای در سطح گل فروشی‌های شهر تهران و بازار‌های گل خبر داده بود و زمان اجرای آن را یکم شهریور ماه اعلام کرد.
علی کوهستانی در روز جاری با اعلام اجرایی شدن طرح برخورد با متخلفان و فروشندگان گل و گیاه زینتی قاچاق خاطرنشان کرد: چندین مرکز عمده فروشی گل و گیاه زینتی قاچاق شناسایی شده است و امروز در قالب گشت مشترک سازمان تعزیرات حکومتی تهران، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا، بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه گل و گیاه با موارد مشاهده شده برخورد قانونی صورت گرفت.
وی افزود: براساس ماده ۱۱ و ۱۲ قانون حفظ نباتات هر محصول و نهاده‌ای که غیر قانونی و قاچاق و بدون شناسنامه و هویت وارد کشور شده است باید برابر قانون جمع آوری و امحا شود.
معاون مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در روز جاری تعداد زیادی از گل‌های قاچاق ضبط شده است، تصریح کرد: فروشندگان گل و گیاهی که در فرصت داده شده، مدارک لازم را تحت عنوان قاچاق نبودن گیاهان خود ارائه ندهند گل و گیاه آنها طبق قانون امحا خواهد شد.
کوهستانی در ادامه به مبادی ورودی گل‌های زینتی قاچاق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر گل‌های زینتی از مرز‌های غربی کشور و از طریق مرز‌های خاکی و آبی وارد کشور می‌شوند که اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود آن‌ها به کشور صورت گرفته است.
در این راستا اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشنگان گل و گیاه در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان اعلام کرد: با اشاره به اینکه درحال حاضر تعداد بالایی از گیاهان زینتی از جمله بن ‌سای در داخل مغازه‌ها و گلخانه‌ها وجود دارد  نبابد با ممنوعیت فروش گیاهان زینتی پرطرفدار، زحمات افرادی که از این نمونه گیاه در گلخانه‌ها و گل فروشی‌ها دارند را نادیده گرفت.
وی افزود: درحال حاضر بین 200 تا 300 کانال تلگرامی به صورت مجازی به فروش گل و گیاه زینتی از جمله بن‌سای مشغول هستند که در صورت ممنوعیت فروش گل‌های زینتی در گل فروشی ها، قطعا بازار گرمتری پیدا خواهند کرد.
این نکته حائز اهمیت است که برخورد با گل فروشی‌های سطح شهر یا بازارهای گل امکان گسترش فروش اینترنتی محصولات قاچاق را گسترش می دهد از این رو قبل از برخورد قاطع با فروشندگان ابتدا باید فکری برای این کانال های تلگرامی کرد .
همچنین ممکن است برخی از گل فروشی‌ها دانسته یا ندانسته گل‌های قاچاق فراوانی در واحد‌های خود داشته باشند که برخورد با آن‌ها و امحای گل‌ها ممکن است مشکلاتی را برای آنها به وجود آورد.


نام:
ایمیل:
* نظر: