کد خبر: ۵۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
ماکرون فقط رئیس جمهور پولدارهاست؟!
تجارت آنلاین: فاجعه سیل در هیوستن تگزاس، چرخش یونان به سوی چین، ماکرون رئیس جمهور پولدارها و آلودگی هوا در 28 شهر چین از جمله مهمترین تیترهای صفحه نخست روزنامه های روز دوشنبه دنیا هستند.
*فاجعه سیل در هیوستن تگزاس - گاردین
شهر هیوستون در آمریکا به خسارت شدید سیل پس از طوفان هاروی روبرو شد. سیل هزاران خانه در هیوستون، بزرگترین شهر ایالت تگزاس را فرا گرفته و باعث بسته شدن بیش از ۲۵۰ جاده و بزرگراه و لغو پروازها در فرودگاه اصلی هیوستون شده است. دو بیمارستان نیز در این شهر به اجبار تخلیه شده است. بیش از دو هزار نفر از ساکنان شهر به مناطق امن منتقل شده اند.به دلیل وقوع طوفان هاروی، ۲۵ درصد تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک تعطیل شد.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*چرخش یونان به سوی چین - نیویورک تایمز
سرمایه گذاری پکن در یونان باعث شده تا آتن به جای اتحادیه اروپا به سوی پکن به عنوان متحدی قابل اعتمالد روی بیاورد. پس از سالها تلاش برای راضی نگه داشتن شرکای خود در اتحادیه اروپا و اعمال ریاضت اقتصادی یونان از امتیازات چین استقبال کرده است. درحالی که اروپا مشغول اعمال فشار بیشتر بر یونان است چینی ها با سرمایه گذاری بالا شروع نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر سیاسی نیز قدرت خود را در یونان گسترش دادند.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*ماکرون رئیس جمهور پولدارها؟ - لیبراسیون
تنها چند ماه از ریاست جمهوری ماکرون می گذرد و قدرت خرید او فراتر از دولت رفته است. در واقعیت برنامه اصلاحات مالی و اجتماعی ماکرون به سود فرانسویهای ثروتمند است. بر اساس نتایج یک نظرسنجی میزان محبوبیت  امانوئل ماکرون  رئیس‌جمهوری فرانسه در ماه آگوست با ۱۴ درصد کاهش به ۴۰ درصد رسیده است.
 مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*آلودگی هوا در 28 شهر چین – چاینا دیلی
چین قصد کاهش غلظت سوخت تا 15 درصد را در 28 شهر خود دارد  این طرح از ماه اکتوبر تا مارس ادامه خواهد یافت تا به اهداف محیط زیستی نزدیک شوند. درمیان 28 شهر آلوده چین می توان به پکن ، تینجیان، شیجیاژائونگ اشاره کرد که بالاترین سطح آلودگی را دارند.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار