کد خبر: ۵۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اعلام جزئیات قرارداد فاینانس ۸ میلیارد یورویی ایران و کره جنوبی، گفت: این قرار داد بین ۱۲ بانک ایرانی، ازجمله بانک توسعه صادرات ایران و اگزیم بانک کره جنوبی منعقد شد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، دکتر علی صالح آبادی در گفت وگو با خبرنگار ایبِنا، افزود: براساس این قرارداد که با تلاش بانک مرکزی، وزارت اقتصاد به ویژه سازمان سرمایه گذاری های خارجی و ۱۲ بانک ایرانی منعقد شده است، اگزیم بانک کره جنوبی ازطریق بانک های عامل ایرانی، نسبت به تأمین مالی پروژه های مختلف کشورمان در حوزه های عمرانی و تولیدی اقدام می کند.
به گفته مدیر عامل بانک توسعه صادرات، در چارچوب این قرارداد، حداکثر دوره ساخت هر پروژه ۵ سال و حداکثر دوره بازپرداخت منابع مالی اختصاص یافته به هر پروژه، ۱۰ سال - پس از پایان دوره ساخت - تعیین شده است.
وی افزود : این قرارداد فاینانس، تحت سرپرستی بانک مرکزی و با ضمانت وزارت امور اقتصادی و دارایی کشورمان، بین ۱۲ بانک ایرانی، ازجمله بانک توسعه صادرات ایران و اگزیم بانک کره جنوبی به امضــا رسید.
یادآور می شود، قرارداد بزرگترین وام خارجی در روز های گذشته با حضور محمد خزاعی رییس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی و آقای چونگ مدیر اگزیم بانک کره جنوبی به ارزش بیش از ۸ میلیارد یورو در سئول به امضا رسید.
هیات ایرانی با مسولیت محمد خزاعی، رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و نمایندگانی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از بانک‌های تجاری کشورمان جهت امضا قرارداد مبادله وام به سئول سفر کرده بود.
محمد خزاعی در سخنانی در ابتدای مراسم امضای قرارداد خط اعتباری بیش از ۸ میلیارد یورویی با اگزیم بانک کره با توجه به سوابق خوب روابط و همکاری و با اشاره به اینکه اقتصاد کره یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و توانمندیهای تکنولوژیکی مطلوبی دارد، این خط اعتباری را گامی مهم در گسترش روابط بین دو کشور دانست.
وی اضافه کرد: بخش های دولتی و خصوصی ایران می توانند در چارچوب مقررات موجود از این وام استفاده کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: