کد خبر: ۵۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
رئیس اتحادیه پوشاک ضمن تشکر از فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران، بیان کرد: صادر کردن مجوز برای نمایشگاه های فروش در پایان فصل ها اقدامی نامناسب است، دولت و مسئولین نباید به این نمایشگاه ها مجوز دهند.
فروش فوق العاده پوشاک در بیش از ۲ هزار واحد صنفی تحت پوشش اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران از دهم شهریور ماه جاری به مدت یک ماه با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت برای حمایت از تولید ملی، مصرف کالای ایرانی، تبیین سیاست های تولید و رونق کسب و کار و همچنین تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری آغاز می شود.
 
به گزارشپایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از عصر اقتصاد، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران ، هدف از این جشنواره را مشارکت در خدمات رسانی به آحاد مردم، به ویژه افراد آسیب پذیر و کم درآمد دانست و افزود: شهریور ماه زمان خرید مایجتاج شهروندان به ویژه دانش آموزان است بنابراین برای سهولت در دسترسی مردم و در جهت رعایت حقوق شهروندی ، ایجاد نشدن ترافیک سنگین و ارایه خدمات به تمامی شهروندان تهران که بنا به دلایل مختلف امکان حضور در نمایشگاه ها را ندارند اجرا می شود.
 
وی ضمن اشاره به رکود شهر تهران و زیاد بودن عرضه کالا در صنف پوشاک، بیان کرد: اتحادیه پوشاک، این جشنواره را در تمام نقاط شهر تهران، به صورت پراکنده و متراکم در محل های بورس و پاساژ هایی که مملو از عرضه کنندگان پوشاک است گسترش داده است.
 
شیرازی واحد های عرضه کننده پوشاک را بیش از نیاز دانست و اظهار کرد: اولویت دوم اتحادیه پوشاک از برگزاری این فروش فوق العاده این است که در پایان فصل تابستان و زمستان با برگزاری نمایشگاه های فصلی، افراد متفرقه ای که هیچ ارتباطی به صنف پوشاک ندارند، به دنبال کسب درآمد های نادرست، موجب ضرر مغازه داران و عرضه کنندگان پوشاک می شوند. با این اقدام اتحادیه با نظارت اتاق اصناف تهران، اتاق اصناف ایران، سازمان صنعت، معدن استان تهران و واحد بازرسی 124 اصناف تهران در یک طرح هماهنگ، قانونمند به عرضه پوشاک می پردازد.
 
او در ادامه افزود: سود و درآمد این نمایشگاه ها باید نصیب واحد های صنفی شود که در طول یکسال مالیات، عوارض، بیمه داده اند؛ موجب ایجاد اشتغال شده و رکودی بازار را تحمل کرده اند.

متاسفانه هرسال به نمایشگاه هایی که هیچ گونه ارتباطی به اتحادیه و صنف پوشاک ندارند مجوز داده می شود.
 
رئیس اتحادیه پوشاک ضمن تشکر از فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران، بیان کرد: صادر کردن مجوز برای نمایشگاه های فروش در پایان فصل ها اقدامی نامناسب است، دولت و مسئولین نباید به این نمایشگاه ها مجوز دهند.
 
وی با بیان اینکه فقط شهر تهران بیش از 10 هزار واحد صنفی دارد، گفت: واحد های صنفی خدمتگزار مردم هستند و در تمام مقاطع با مردم مشارکت دارند. مغازه داران و تولیدکنندگان در تمام فصول و رکودی ها با همه آسیب های اجتماعی مشارکت می کنند. بسیاری از واحدهای صنفی، لباس هایی را که تک رنگ و تک سایز می شود را به افراد نیازمند، مدارس و بهزیستی اهدا می کنند.
 
شیرازی با اشاره به یک ماهه بودن این جشنواره بیان کرد: به دلیل اینکه اوج تقاضای مردم در شهریور ماه است این فروش فوق العاده در این ماه آغاز شد. یک ماه فرصت خوبی است که در قانون پیش بینی شده است اما در صورت نیاز و اگر این جشنواره مورد استقبال مردم قرار گرفت، امکان تمدید آن وجود دارد.
 
وی افزود: تمام هزینه های جانبی برگزاری این فروش از جمله تبلیغات محیطی، صدور مجوز، لوگوی شمیم ماه مهر، تبلیغات رسانه ای برای واحدهای صنفی شرکت کننده در این رویداد بر عهده اتحادیه و برای واحدهای صنفی رایگان است.
 
شیرازی این فروش فوق العاده را رقابتی و آزاد دانست و ادامه داد: در این جشنواره کالا ها با حداقل سود عرضه می گردد. فروشگاه ها با سود منطقی اجناسشان را عرضه می کنند به گونه ای که ممکن است یک فروشگاه با 10 درصد و یک فروشگاه با 2 درصد کالاهایشان را عرضه کنند. برخی از فروشگاه ها به علت دپو شدن کالاهایشان و تبدیل آنها به وجه نقد ممکن است با قیمت خرید کالاهایشان را به فروش برسانند.
 
او اظهار کرد: یکی از علت هایی که می تواند تاثیرگذار باشد، تبلیغات است به گونه ای که این جشنواره به اطلاع مردم برسد؛ زمانی مردم زیادی به این فروشگاه ها مراجعه کنند مطمئناً آنها، مجدداً سودشان را کاهش می دهند که مشتری بیشتری را جذب کنند و این موضوع باعث ایجاد انگیزه در فروشگاه هایی که شرکت نکردند می شود.
 
رئیس اتحادیه پوشاک تهران بیان کرد: اولویت عرضه با کالاهای ایرانی است. یکی از ضوابط این جشنواره حفظ کرامت مشتری است و خدمات بعد از فروش است و هدف ما از این ضوابط نهادینه کردن آنها در تمامی فروشگاههاست.
نام:
ایمیل:
* نظر: