کد خبر: ۵۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
همایش به کارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی ( IFRS ) در صنعت بیمه کشور، با سخنرانی دکتر همتی رییس کل بیمه مرکزی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه "ما"، در این همایش، دکترهمتی در خصوص اهمیت گزارش گرى مالى بین المللى و چالش‌هاى اجراى آن درصنعت بیمه کشور سخنرانی کرد.
بر اساس این گزارش ، در ادامه جناب آقای بنویدی عضو هیات مدیره شرکت سهامی بیمه "ما" در خصوص تاریخچه  IFRS17  گفت: این استاندارد حاصل 20 سال تلاش گروه های مختلف حرفه حسابداری جهان است که سعی دارند بهترین روش را برای گزارشگری مالی شرکت های بیمه مستقر کنند. زیرا همواره گروه های مختلفی در بازار سرمایه اعتقاد دارند که صورت های مالی شرکت های بیمه در سال های گوناگون دستخوش تغییراتی شده است که تصمیم گیری و قضاوت را درباره این شرکت ها دشوار ساخته است.
وی همچنین در خصوص نحوه اجرایی شدن IFRS17 در ایران افزود: این موضوع در چند سال اخیر درباره شرکت های بیمه ایرانی نیز صادق بوده است و منجر به تغییرات قابل توجهی در سود و زیان این شرکت ها شده است.در حالی که هنوز IFRS4  در شرکت های بیمه ایرانی اجرا نشده است و تاکنون هیچ شرکت بیمه در کشور صورت های مالی خود را مطابق  با این استاندارد منتشر نکرده است، بنابراین بررسی IFRS17  از اهمیت بالایی برخوردار است.
بنویدی در ادامه خاطرنشان کرد:  الزامات مقرر در این استاندارد پیچیدگی های بسیاری دارد، علاوه بر این ، تبعات اجرایی این استاندارد که احتمالا دارای تاثیرات قابل ملاحظه ای بر سود و زیان شرکت های بیمه خواهد بود، باید به تدریج در حساب های این شرکت ها لحاظ شود، تا در سال اجرای قطعی این استاندارد- احتمالا سال های 1399 یا 1400- شرکت های بیمه با مساله عدم شفافیت صورت های مالی خود در انطباق با این استاندارد جدید مواجه نشوند. البته بیمه مرکزی ج.ا.ا از دو سال قبل به یکی از مهم ترین چالش های اجرایی این استانداردها که کفایت ذخایر شرکت های بیمه است، پرداخته و شرکت های بیمه را به سوی شفاف سازی این حساب های مهم هدایت کرده است. به نحوی که بخشی از فشار هزینه ای این روش ذخیره گیری بر بعضی از شرکت های بیمه اعمال شده است.
گفتنی است این همایش در تالار الغدیر و توسط انجمن حسابداران خبره ایران دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با حضور بسیاری از افراد برجسته صنعت بیمه بر گزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: