کد خبر: ۵۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
شهردار تهران برای نخستین بار در صحن شورای شهر سوگند یاد کرد
شهردار تهران به منظور ادای سوگند در پنجمین جلسه علنی شورای شهر پنجم حضور یافت و با قرائت سوگندنامه در برابر اعضای شورای شهر سوگند یاد کرد.
سوگند نجفی در بهشت
شهردار تهران به منظور ادای سوگند در پنجمین جلسه علنی شورای شهر پنجم حضور یافت  و با قرائت سوگندنامه در برابر اعضای شورای شهر سوگند یاد کرد.
در متن سوگندنامه محمدعلی نجفی شهردار تهران آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
من به عنوان شهردار منتخب شورای پنجم شهر تهران، ری و تجریش در پیشگاه قرآن کریم و در برابر شورای شهر و شهروندان گرانقدر تهران به پروردگار یکتا سوگند یاد می‌کنم که:

1. در اجرای تمامی ماموریت های محوله، همواره خداوند بزرگ را شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار خویش بدانم.
2. برای انجام هرچه بهتر وظایف خود تمام دانش و تجربه خویش را با انتخاب همکاران و مدیرانی امین، پاکدست و شایسته توامان بکار گیرم.
3. با بهره مندی از خرد جمعی و با تکیه بر اصل مشارکت مردم در امور، برای نیل به اهداف و برنامه های توسعه پایدار شهری شرایط مناسب را فراهم سازم.
4. در راستای شفافیت بخشی به امور، پاسخگویی به افکار عمومی، توجه به جریان آزاد اطلاعات، پذیرش نظارت جامع و اجرای کامل مصوبات قانونی شورای محترم را نصب العین قرار دهم.
5. عدالت در توزیع منابع و اغتنام فرصت ها، رعایت صرفه و صلاح جامعه و مبارزه با فساد و خودکامگی را سرلوحه فعالیت های خود و همکارانم قرار دهم.
محمد علی نجفی
شهردار تهران


* امسال سال سختی از نظر مالی برای شهرداری است
محمدعلی نجفی هم در پنجمین نشست شورای شهر تهران و پیش از قرائت سوگندنامه گفت: خوشحالم در اولین نشستی که در شورای شهر به عنوان شهردار حضور پیدا می‌کنم همزمان با میلاد امام هادی (ع) و همچنین مابین دو عید قربان و غدیر است.
وی افزود: این تقارن را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم تا پایان خدمت برکت اعیاد پشتیبان خدمات ما باشد.
شهردار تهران با اشاره به سوگندهای پیشین خود اظهار داشت: وقتی اعضای محترم شورای شهر رایشان را به من دادند و حکم خود را تحویل گرفتم در پیشگاه خدا سوگند یاد کردم و در نزد وجدان خودم متعهد شدم همه دانش و تجربه و توان خود را وقف منافع جمهوری اسلامی قرار دهم و با تمام وجود برای شهر تهران خدمت کنم. امیدوارم در این تعهدی که وجدانا یاد کردم و در مقابل این سوگندنامه پایبند باشم و به آن عمل کنم.  
نجفی با اشاره به رایزنی‌ها و اقدامات خود در شهرداری در این مدت تصریح کرد: در طول 8 روز گذشته تلاش کردم با برنامه و شرایط شهرداری آشنا شده، راه های اجرای برنامه را طراحی کرده و با مدیران شهرداری جلساتی برگزار کردم و براساس اولویت‌ها چندین جلسه با مدیران و شهرداران مناطق داشتم.
وی با یادآوری نزدیک شدن بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: در آستانه مهر ماه هستیم و باید به استقبال بازگشایی مدارس برویم. اولین اقدام من اتخاذ تدابیر برای سرآغاز سال تحصیلی است. در این چارچوب باید برای خدمت رسانی اقدام کنیم و زمینه‌های خدماتی همچون رفع ترافیک و ... را فراهم کنیم. در این رابطه جلساتی با مسئولان آموزش و پرورش داشته و فردا نیز با وزیر آموزش و پرورش دیدار خواهم کرد.
شهردار تهران با بیان اینکه جلساتی در خصوص منابع مالی با فرماندار و استاندار تهران داشته ام، خاطرنشان کرد: امسال سال سختی از نظر مالی برای شهرداری است و برخی درآمدهای پیش بینی شده محقق نمی‌شود و باید با راهکارهایی درصد جبران آن باشیم.
نجفی با بیان اینکه ما به دنبال درآمدهای پایدار برای شهرداری هستیم، ابراز داشت: امسال سال سخت مالی است که امیدوارم با برنامه‌ریزی این سال را پشت سر بگذاریم.
وی با بیان اینکه جلسات زیادی برای انتخاب همکاران جدید داشتیم که کار سختی است، عنوان کرد: باید افراد شایسته ای را انتخاب کنیم. امروز چهار نفر از معاونان شهرداری معرفی می‌شوند. سعی می‌کنم جز مصلحت شهرداری و توجه به شایستگی ها و اولویتهای شهر به چیز دیگر پایبند نباشم. ممکن است این سیاست برخی دوستان را گله مند می‌کند و در این 10 روز هم گله هایی از برخی دوستان به گوش من رسیده است که فکر می‌کردند  با انتصاب من به سمتی می‌رسند.
شهردار تهران اضافه کرد: متاسفانه برخی دوستان پیش خودشان با افرادی برای برخی مناصب حرف زدند. هیچ کس از طرف من حقی برای تصمیم گیری ندارد و حتی شنیدم یکی از دوستان با سه نفر حرف زده است که من نسبت به این مساله آگاهی نداشتم. یکی از مدیرانی که انتخاب کرده بودم وقتی فهمیدم دست به لابی‌های غیر متعارف زده است، او را از لیست مدیران خط زدم. من با کسی تعارف ندارم و البته برای شنیدن مشورت در شورا و غیرشورا آمادگی دارم و دل و گوش من برلی شنیدن مشورت باز است.
نجفی با بیان اینکه در شهرداری با مشکلات زیادی مواجه هستیم، یادآور شد: امیدوارم خداوند ما را مورد لطف خود قرار دهد و درایت و بصیرت کافی را برای اتخاذ تصمیمات درست و اجرای آن به ما اعطا کند.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهر 4 ضلعی است، بیان کرد: یک ضلع همه نهادها و سازمان‌ها هستند که باید با یکدیگر همکاری کنند. ضلع دوم، شهروندان تهرانی هستند که با مشارکت و پشتیبانی خود ما را همراهی می‌کنند. ضلع سوم اعضای شورا هستند که ان شاالله با مشورت به من کمک می کنند و ضلع چهارم مجموعه بزرگ مدیران و کارمندان شهرداری را تشکیل می‌دهند و به همراهی و همکاری شان اعتقاد دارم.

*سوگند شهردار تهران ابتکار شورای پنجم است
 رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه سوگند توسط شهردار ابتکار شورای شهر پنجم بوده است، تصریح کرد: من از آقای فرهادی و دیگر مسئولان دولتی می‌خواهم تا این موضوع قانون‌مند شود تا من بعد این مساله توسط همه شوراها اجرا شود.
محسن هاشمی در پنجمین نشست شورای شهر تهران؛ پیش از قرائت متن سوگندنامه توسط شهردار تهران گفت: آقای نجفی شش سال عضو شورای شهر تهران بوده‌اند. ایشان عهده‌دار سمت‌هایی همچون وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و آموزش عالی، ریاست سازمان میراث فرهنگی و سازمان برنامه و بودجه بوده‌اند و در دولت یازدهم نیز مشاور اقتصادی آقای رئیس جمهور و ریاست ستاد هماهنگی‌های اقتصادی را برعهده داشتند و انشاالله از خدمات ایشان در شهرداری بهره‌مند شویم.
وی با اشاره به روند تدوین سوگندنامه اظهار داشت: یکی از  اقدامات اعضای شورای شهر تا پیش از آغاز به کار رسمی شورا، بحث میثاق‌نامه بین شورا و شهردار بود که به پیشنهاد برخی از اعضا این میثاق‌نامه به سوگندنامه تبدیل شد و متن آن تهیه و به تصویب رسید.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه سوگند توسط شهردار ابتکار شورای شهر پنجم بوده است، تصریح کرد: من از آقای فرهادی و دیگر مسئولان دولتی می‌خواهم تا این موضوع قانون‌مند شود تا من بعد این مساله توسط همه شوراها اجرا شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار