کد خبر: ۵۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کارنامه تامین مالی مسکن سال های ۹۲ تا ۹۶، در ۱۵۰ صفحه منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، این بانک به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه ¬ای در بخش مسکن که نقش اصلی و محوری در تسهیلات ¬دهی به بخش مسکن و ساختمان در کشور را بر عهده دارد، اخیراً یک کتابچه 150 صفحه ¬ای از اقدامات خود طی دوره فعالیت دولت یازدهم تهیه کرده که چگونگی پوست¬ اندازی نظام تامین مالی مسکن در آن شرح داده شده است.
مسعود ایزدی، مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن، درباره کارنامه 4 ساله بانک مسکن اعلام کرد: گزارش عملکرد بانک مسکن مربوط به سال¬ های 92 تا 96، دارای 10 سر فصل است که مهم ترین اقدامات صورت گرفته برای تامین مالی بخش مسکن و همچنین نحوه شکست رکود مسکن با گشایش ¬های مالی ناشی از ابزارها و نهادهای طراحی شده توسط بانک مسکن، در آن تشریح شده است.
ایزدی به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: بانک تخصصی-توسعه¬ ای مسکن، بعد از تحمل بار سنگین تامین مالی طرح مسکن مهر در سال¬ های 78 تا 92، در ابتدای دوره دولت یازدهم، نظام تامین مالی مسکن با آسیب¬ شناسی و شناسایی گلوگاه ¬ها توسط مجموعه بانک مسکن بخصوص هیات مدیره بانک، به تدریج آمادگی لازم برای برای تغییر ریل را پیدا کرد و اکنون، ساختار توسعه ¬ای بانک مسکن قادر است نیاز مالی بخش مسکن و ساختمان را با طیف متنوعی از ابزارها و نهادهای نوین، تامین کند.
ایزدی درباره گزارش عملکرد بانک مسکن در سال¬های 92 تا 96 گفت: کتابچه حاوی کارنامه بانک مسکن در دولت یازدهم، ضمن شرح ارکان بانک، محصولات و خدمات نوین حوزه مسکن که در این مدت طراحی و بکار گرفته شد را معرفی می ¬کند و سپس به تشریح سیاست¬ های تجهیز منابع و اصلاح ساختار مالی می¬ پردازد. در این کتابچه همچنین، جزئیات سیاست¬ های تسهیل اعتباری و اعطای تسهیلات از جمله تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات صندوق پس ¬انداز مسکن منعکس شده و نهادهای نوین مالی که طی 4 سال اخیر با طراحی¬ ها و ابتکارات بانک مسکن، پا به عرضه نظام تامین مالی بخش مسکن گذاشتند، بصورت تک تک معرفی و درباره ویژگی¬ های هر یک از آنها توضیح داده شده است.
ساماندهی امور شعب و توسعه منابع انسانی بانک مسکن و همچنین عملکرد حوزه فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک نیز سرفصل¬ های دیگر این کتابچه است.
مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن با اشاره به اینکه، آگاهی طیف¬ های مختلف جامعه از جمله مسولان دولتی، کارشناسان اقتصادی، فعالان بازار مسکن و عموم مردم، از کارنامه 4 سال گذشته تامین مالی مسکن می ¬تواند اثر مضاعف بر تحول مثبت بخش مسکن داشته باشد،‌گفت: بانک مسکن به عنوان پشتیبان تامین مالی مسکن تمامی خانوارهای فاقد مسکن کشور بخصوص خانه ¬اولی ¬ها، ساکنان بافت فرسوده و سایر اقشار جامعه هدف این بانک به عنوان اهرم اجرایی سیاست¬ های دولت در بخش مسکن، ساختمان و زیرساخت قادر خواهد بود نقش بی بدیل در 12 شاخه ایفا کند.
ایزدی در این باره توضیح داد: ساماندهی انواع تقاضا در بخش مسکن از طریق رژیم پس ¬انداز در خانوار، توانمند سازی مالی خانوارهای فاقد مسکن بویژه گرو ه ¬های کم درآمد،‌ راه ¬اندازی صندوق¬ های پس¬انداز مسکن برای شاغلین بازنشستگان تمامی دستگاه¬ ها، تسهیل شرایط اعطای تسهیلات و پوشش ریسک¬ های مالی به منظور فائق آمدن بر سیکل¬ های رکود و رونق مسکن، از جمله نقش ¬های قابل اجرا توسط بانک مسکن است.
در این میان، بانک مسکن می¬ تواند نسبت به تامین مالی سمت عرضه (شرکت¬ های ساختمانی، انبوه¬ سازان و تولید کنندگان مصالح ساختمانی)، اقدامات موثر مشروط به فراهم بودن اعتبارات، انجام دهد.
پشتیبانی از توسعه کسب و کار ساختمان، پوشش ریسک¬ های تجاری و مالی بخش مسکن از طریق ارایه خدمات نوین همچون حساب امانی، پشتیبانی از نهادسازی اعتباری و مالی، حمایت از زنجیره فعالیتهای بخش مسکن، توانمند سازی مالی سایر بانک¬ها با خرید اوراق رهنی سایر موسسات اعتباری، پیاد ه¬سازی برنامه¬های سیاست گذار بخش مسکن و بالاخره حمایت از سرمایه گذاری ساختمانی، نقش ¬های دیگر بانک مسکن است.
مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن با اشاره به پیام مکتوب وزیر راه و شهرسازی در مقدمه کتابچه گزارش عملکرد بانک مسکن سال¬های 92 تا 96، گفت: بخشهایی از این کتابچه بزودی در پایگاه خبری بانک مسکن منتشر می¬ شود.
متن دست¬ نوشته عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ابتدای کتابچه گزارش عملکرد سال¬های 92 تا 96 بانک مسکن به شرح زیر است: «با توجه به اینکه در پایان یک دوره چهار ساله درخشان از فعالیت¬ بانک، افزایش سرمایه بانک تحقق پیدا کرد امیدوارم که بانک یک دوره موفقت ¬آمیز دیگری را آغاز کند.»
وزیر راه و شهرسازی، اخیراً با مطالعه یک نسخه از این کتابچه، در نامه ¬ای به بانک مسکن، نظر خود را درباره گزارش عملکرد بانک مسکن به شرح زیر اعلام کرده است: «ضمن اظهار سپاس از ابتکارات و زحمات مدیران و کارکنان بانک مسکن، با توجه به تاکید ریاست جمهور باید برای دوره جدید راهکارها و تدابیر جدیدی جهت تحرک بیشتر در بخش ارایه شود.»

نام:
ایمیل:
* نظر: