کد خبر: ۵۰۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
ورود سیم‎کارت شاتل با پیش‎شماره ۰۹۹۸ به بازار
بالاخره سیم کارت اپراتورهای مجازی تلفن همراه وارد بازار شد. قیمت سیم‌کارت‌های دائمی سامان تل ۱۵۶ هزار تومان و قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری آن۲۴ هزار تومان تعیین شده است. هزینه دسترسی به خدمات پایه آن نیز همانند سایر اپراتورهای تلفن همراه است.
قیمت سیم کارت‌های اپراتورهای مجازی چقدر است؟
بعد از صدور مجوز از سوی دولت به اپراتورهای مجازی برای ارائه خدمات تنها دو شرکت کیش سل پارس و شاتل موبایل موفق به عقد قرارداد با اپراتورهای کشور شدند و بر همین اساس فعالیت خود را آغاز کردند. یکی از این اپراتورهای مجازی شرکت کیش سل پارس است که با نام سامان تل سیم کارت‌های خود را با پیش شماره 099999 ارائه می‌کند. قیمت سیم‌کارت‌های دائمی سامان تل ۱۵۶ هزار تومان و قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری آن۲۴ هزار تومان تعیین شده است. هزینه دسترسی به خدمات پایه آن نیز همانند سایر اپراتورهای تلفن همراه است. سیم‌کارت‌هایی مذکور امکان دسترسی به سرویس‌های بانکی و خدمات پرداخت الکترونیک را  نیز فراهم می‌سازند و برای اولین بار در کشور خدمات NFC را نیز پشتیبانی می‌کنند.
دومین اپراتور مجازی تلفن همراه کشور شاتل موبایل است که سیم‌کارت‌های آن با نام تجاری"شاتل موبایل" و با ارایه خدمات مکالمه، پیامک، اینترنت همراه مبتنی بر ۳G و ۴G و مکمل، با پیش‌شماره ۰۹۹۸ و کد یک، از امروز وارد بازار تلفن همراه کشور شد.
محمدحسن شانه‌ساززاده، رئیس هیات مدیره و موسس گروه شرکت‌های شاتل‌‌ با اعلام راه اندازی تجاری آزمایشی شبکه تلفن همراه شاتل موبایل، آغاز به کار این شبکه را سرآغاز تحقق نخستین تجربه حقیقی همگرایی خدمات ثابت و سیار در ایران عنوان کرد.
وی گفت: شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل با نام تجاری شاتل موبایل به عنوان «شبکه همراه گروه شرکت‌های شاتل»، در سال 1394 و با هدف تمرکز روی نسل‌های جدید خدمات ارتباطی بی‌سیم مبتنی بر شبکه‌های تلفن همراه،TD-LTE  وWi-Fi عمومی تاسیس شد.
شانه‌ساززاده افزود: این شرکت، خدمات ارتباطی همگرای ثابت و سیار بر پایه اینترنت را به صورت یکپارچه به عنوان نسل جدید اپراتورهای تلفن همراه کشور به مشترکین خود ارائه می‌کند.
او گفت: محصولات و خدمات مقرون به صرفه، خدمات پس از فروش تلفنی 24 ساعته، پوشش شبکه در نزدیک به 600 شهر، خدمات رومینگ بین‌الملل مقرون به صرفه، پوشش سراسری شبکه نمایندگی در بالغ بر 900 نقطه، پیش‌شماره منحصربه فرد 09981 و روش‌ها و کانال‌های متنوع خرید محصولات، خدمات شارژ و راهکارهای سازمانی از جمله توانمندی‌های شبکه شاتل موبایل را تشکیل می دهد.
شانه‌ساززاده با اشاره به اینکه شاتل ظرفیت‌های حقوقی، فنی و تجاری مهمی برای تحقق "همگرایی خدمات ثابت و سیار" به منظور تبدیل شدن به یک بازیگر چهاروجهی را دارا است، گفت: با اضافه شدن خدمات تلفن همراه به سبد خدمات دسترسی باند پهن، تلفن ثابت و محتوای چند رسانه ای، شاتل، به یک بازیگر چهار وجهی در حوزه خدمات مخابراتی تبدیل شده است.
او تاکید کرد: ما می‌خواهیم خدمات ارتباطی ثابت و سیار بر پایه اینترنت را به بازار هدف‌مان ارایه و آنها را یکپارچه‌سازی کنیم و از طریق آمیختن آنها با تجربه‌هایی از دنیای واقعی برای مشتریان‌مان ارزش خلق کنیم و تجربه متمایزی از خدمات ارتباطی و نه صرفا خدمات و محصولات مخابراتی و ارتباطی عرضه کنیم.
آرش کریم‌بیگی، مدیرعامل شاتل موبایل نیز با اعلام عرضه سیم‌کارت‌های اپراتور نسل جدید تلفن همراه "شاتل موبایل" با پیش‌شماره 0998 و کد یک، گفت: شبکه تلفن همراه شاتل موبایل مبتنی بر نسل‌های 3، 3.75، 4 و 4.5 تلفن همراه بوده و اینترنت نسل دوم (2G) در این شبکه ارایه نمی شود.
او افزود: براساس نیازسنجی انجام گرفته از بازار هدف، به این نتیجه رسیدیم تا خدمات خود را با دسترسی به اینترنت پرسرعت تلفن همراه بدون محدودیت در سرعت و فناوری روی شبکه موبایل نسل‌های 3، 3.75، 4 و4.5 ارایه کنیم و به زودی امکان استفاده از خدمات شبکه TD-LTE روی فرکانس کاربردی 2600 مگاهرتز برای کاربران شاتل موبایل فراهم می‌شود.
کریم‌بیگی با اشاره به اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از وضعیت بازار تلفن همراه کشور تا پایان خرداد ماه 96 گفت: مجموع خطوط موبایل واگذار شده در کشور 156 میلیون و 11 هزار و 283 شماره و مجموع مشترکین فعال شبکه های تلفن همراه کشور به 83 میلیون و 224 هزار و 134 شماره رسیده است و براین اساس، ضریب نفوذ تلفن همراه کشور به 104.13 درصد رسیده است.
او با اشاره به اشباع بازار تلفن همراه در کشور، راهکارهای ایجاد رقابت و هیجان در بازارهای اشباع شده را پیاده سازی خدما ترابردپذیری شماره، ورود MVNOها و کاهش قواعد رگولاتوری عنوان کرد.





غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مجید فا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
2
1
شرکت نگین ارتباطات آوا از اردیبهشت 96 به عنوان اپراتور مجازی نوع دوم زودتر از کیش سل پارس و شاتل موبایل آغاز به کار کرده.همچنین شرکت های پارسیان همراه لوتوس و فناپ هم مجوز اپراتور مجازی دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر: