کد خبر: ۵۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
برگ دیگری از اقدامات سیستم بانکی کشور در دوران پسابرجام: قرارداد فاينانس 1ميليارد و 200 ميليون يورويي به منظور تامين مالي پروژه نيروگاه حرارتي هرمزگان بين بانك صنعت و معدن و ونش اكونوم بانك روسيه امضا شد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، این قرارداد در تاريخ 14 شهريور ماه با حضور نماينده بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و نمايندگان شركت مادرتخصصي برق حرارتي در مسكو به امضا رسيد.
براساس اين ترتيبات، پروژه مزبور با بهره گيري از فاينانس 1ميليارد و 200 ميليون يورويي با وام دولت روسيه طي پنج سال به بهره‌برداري خواهد رسيد.
بنا به اين گزارش انجام پروژه ياد شده از طريق بانك صنعت و معدن به عنوان بانك عامل، راه را براي همكاري هاي آتي بین دو كشور ایران و روسیه علي الخصوص تامين مالي پروژه ها هموارتر کرده است.
در جريان گفتگو هاي انجام شده بانك VEB روسيه تمايل خود را براي اعطاي وام كوتاه مدت يكساله ، وام‌هاي بلندمدت بدون پوشش بيمه اي EXIAR و ضمانتنامه دولتي، تنها بر اساس رتبه اعتباري بانك صنعت و معدن نيز اعلام کرده است.
گفتني است چندي پيش نيز قرارداد تامين مالي برقي سازي قطار تهران - مشهد بين بانك صنعت و معدن و اگزيم بانك چين به مبلغ يك ميليارد و 500 ميليون دلار به امضا رسيده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: