کد خبر: ۵۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در عوارض مجوز فعالیت و عوارض عمران شهری در ارس تا 100درصد تخفیف برای شرکت های دانش بنیان قائل شده‌ایم.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب‌باغی با تاکید بر ضرورت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ابراز کرد: برای حمایت از شرکت های دانش بنیان تخفیف در عوارض پروانه ساخت تا 50 درصد، تخفیف در هزینه زمین تا 30 درصد، تخفیف در عوارض مجوز فعالیت و عوارض عمران شهری تا 100 درصد را تصویب کرده ایم.
وی افزود: انتقال فناوری‌های پیشرفته جزو ضروریات روز است و برای رسیدن به این هدف در چهارچوب ایجاد و راه اندازی مرکز رشد ارس، بزودی اقدامات لازم برای جذب و راه‌اندازی شرکت های دانش‌بنیان توسط این مرکز صورت می گیرد.
عرب باغی با اشاره به عملکرد سازمان منطقه آزاد ارس در زمینه فعالیت های مرکز رشد ارس از سال 1395 تا سه ماه نخست امسال گفت: تدوین طرح امکان سنجی ایجاد مرکز رشد در ارس، عقد تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، تدوین برنامه راهبردی 5ساله مرکز رشد فناوری و توسعه صادرات ارس، تدوین و تکمیل بسته انگیزشی جذب شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در ارس، اهم فعالیت های این مرکز است.
عرب‌باغی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین شرکت‌هایی در حوزه تجارت الکترونیک، تولید داروهای گیاهی، تولید تجهیزات پزشکی و تولید زئولیت در مرکز رشد ارس پذیرفته شده‌ و توانسته‌اند برای تعداد چشمگیری اشتغال‌زایی کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: