کد خبر: ۵۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
در نشست مديران ارشد صنعت بيمه كشور مقرر شد كه از ابتداي مهر ماه سال جاري براي بيمه نامه هاي شخص ثالث كد يكتا صادر شود.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل بيمه مركزي اين موضوع در نشست مشترك رئيس كل و اعضاي هيات عامل بيمه مركزي با مديران عامل شركت هاي بيمه بررسي و در نهايت مقررشد با انجام اقداماتي اين كد براي بيمه نامه ها صادر شود.

رئيس كل بيمه مركزي در اين نشست  ضمن تشكر از همكاري و همراهي مديران عامل شركت هاي بيمه، با بيان ضرورت ارسال آنلاين اطلاعات مربوط به بيمه نامه شخص ثالث به سامانه سنهاب، گفت: با آنلاين شدن اطلاعات و صدور كد يكتا براي بيمه نامه ها علاوه بر كنترل تخلفات و تقلبات، رقابت سالم و سازنده در شركت هاي بيمه تقويت خواهد شد .

دكتر همتي با تاكيد براجرايي و عملياتي كردن اين برنامه در شركت هاي بيمه اي گفت : با توجه به اينكه زير ساختهاي تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات در كشور ما مطلوب است، ضروري است كه مشكلات اجرايي تعيين كد واحد براي بيمه نامه ها در شركت هاي بيمه اي در كوتاه ترين زمان برطرف شود و طرح مذكور طبق زمانبندي تعيين شده عملياتي گردد.
در اين نشست هم چنين موضوع جايگزيني كارت الكترونيكي بيمه شخص ثالث به جاي بيمه نامه هاي كاغذي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و ضمن  موافقت باحذف صدور بيمه نامه هاي كاغذي، مقرر شد كميته اي مركب از بيمه مركزي و سنديكاي بيمه گران پيشنهاد جايگزيني خود را ظرف دو هفته اعلام نمايند .
گفتني است در ابتداي اين نشست مدير كل دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات بيمه مركزي با تشريح جزئيات سامانه سنهاب و ارائه آمار و اطلاعات مرتبط، گفت سامانه سنهاب آمادگي لازم را براي صدور كد يكتا پس از تاييد و ارسال نهايي اطلاعات مربوطه از طرف شركت هاي بيمه  دارد. وي هم چنين طرح اوليه صدور كارت الكترونيكي به جاي بيمه نامه هاي كاغذي را تشريح كرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: