کد خبر: ۵۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
روزهای بی رمق بازار سهام ادامه دارد
امروز بورس تهران در حالی معاملات کم‌حجم و بی‌رونق را به نظاره نشست که حمایت کمرنگ برخی حقوقی‌های حامی شاخص در گروه‌هایی همچون هلدینگ خلیج‌فارس و برخی تک‌سهم‌های پراقبال بازار باعث شد تا نماگرهای بازار سهام همچنان سبزپوش باقی بمانند.
تقویت ۱۰۰ واحدی شاخص کل بورس
امروز بورس تهران در حالی معاملات کم‌حجم و بی‌رونق را به نظاره نشست که حمایت کمرنگ حقوقی‌های حامی شاخص در گروه‌هایی همچون هلدینگ خلیج‌فارس و برخی تک‌سهم‌های پراقبال بازار باعث شد تا نماگرهای بازار سهام همچنان سبزپوش باقی بمانند. با این همه رخوت حاکم بر بازار سهام باعث شده تا معامله‌گران حرفه‌ای بازار بر اساس استراتژی بی‌اعتمادی به کلیت بازار سهام به دنبال سهم‌های کوچک و نوسانی با هدف شناسایی سود کوتاه‌مدت باشند.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه 21 شهریور ماه 96 با افزایش 100 واحدی روی رقم 83 هزار و 469 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 16 واحدی عدد 17 هزار و 540 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 75 واحدی به رقم  91 هزار و 168  واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 48 واحدی به رقم  58 هزار و 196  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 338 واحدی عدد  183 هزار و 507  واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی به رقم 943 واحد رضایت داد.
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پاکشو با 15 واحد ، بانک ملت،حفارس شمال و فولاد خراسان هر یک تا 7 واحد و نفت پارس با 5 واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی  را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 53 واحد ، فولاد مبارکه با 28 واحد و پالایش نف اصفهان با 17 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 222 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 475  میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 45 هزار و 553  نوبت داد و ستد بود.
با این همه ارزش واقعی معاملات بازار نقد بورس تهران امروز حدود 96 میلیارد تومان بود.
امروز در بازار سهام 10 درصد از سهام شرکت تولیدی چدن‌سازان نیز به قیمت هر سهم 195 تومان کشف قیمت شد که به هر کد معاملاتی متقاضی سهمیه‌ 700 تا یک هزار سهمی در نظر گرفته شده است.
معامله‌گران بازار سهام در حالی پا به پای حقوقی‌های حامی شاخص بورس و برخی معاملات کد به کد شاهد سبزپوش شدن نماگرهای تالار شیشه‌ای بود که تک‌سهم‌های بازار دومی همچنان پیشران بازار سهام در روزهای بی‌رمقی بازار سهام هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر: