کد خبر: ۵۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
در مجمع عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بودجه ۱۰ هزار میلیاردی برای نوسازی صنایع کشور تصریح کرد: امر نوسازی صنایع در کشور یک امر مهم است که باید در این زمینه ایدرو وارد شده و این موضوع را در کشور هدایت کند.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از ایدرو نیوز، دکتر محمد شریعتمداری با حضور در مجمع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که با حضور ، معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان های وزارت صنعت معدن و تجارت، و نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه و اعضای هیات مدیره ایدرو، معاونین و مدیران برگزار شد و در اولین دیدار از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران سخن می گفت، عدم توازن جغرافیایی پیشرفت صنعتی در کشور را یک آسیب خواند
 و تصریح کرد: باید در این حوزه اقدامات مهمی انجام شود و عقب ماندگی فعلی جبران گردد که نقش ایدرو در انتقال صنعت به حوزه های پیرامونی و مناطق کمتر توسعه یافته قابل توجه است و توجه به آمایش سرزمینی در طرح های صنعتی از نکات ضروری در توسعه صنعتی است.
شریعتمداری ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در حوزه کلان، توجه به توسعه صنایع در سواحل مکران و شرق کشور را یکی دیگر از اولویت های ایدرو در توسعه صنایع در کشور ذکر کرد.

 ایدرو متولی صنعت خودرو در کشور است
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای افزایش کیفیت در صنعت خودرو و توجه به صنعت قطعه سازی باید در دستور کار قرار بگیرد و این موضوع مورد تاکید است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه صنعت خودرو بعد از نفت نقش ویژه ای در اقتصاد کشور دارد، گفت: برای افزایش کیفیت در صنعت خودرو و توجه به صنعت قطعه سازی باید در دستور کار قرار بگیرد و این موضوع مورد تاکید است.

 دکتر محمد شریعتمداری تصریح کرد: ایدرو متولی حوزه صنعت خودرو در کشور است و باید شرکت های خودرو ساز را به سوی تولید محصولات ایمن و با کیفیت بالا هدایت کند و در راستای این سیاست ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت ایدرو را همراهی خواهد کرد.

شریعتمداری در ادامه افزود: جایگاه کنونی صنعت خودرو با تلاش و برنامه ریزی چندین ساله به وجود آمده اما جا برای کار بیشتر به خصوص در حوزه ایمنی خودرو وجود دارد که در این زمینه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد و در برنامه های آتی خودرو سازان داخلی این موضوع را پیگیری کند.

 صنعت خودرو با قراردادهای همانند قرارداد رنو به روز می شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : با این قرارداد و قراردادهای از این نوع به دانش خودرو سازی در جهان دست می یابیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت قرارداد رنو را در مجموع قرارداد خوبی دانست و گفت با این قرارداد و قراردادهای از این نوع به دانش خودرو سازی در جهان دست می یابیم و از این طریق به بازارهای جهانی وارد خواهیم شد و در حوزه صادرات نیز می توانیم فعال شویم.

دکتر شریعتمداری با اشاره به انتقادهایی که نسبت به قرارداد رنو شده است گفت: تمامی انتقادات را مورد بررسی قرار داده ایم، کلیت موضوع قرارداد به خوبی انجام شده است. البته مواردی هست که قرار شده مورد بررسی قرار گیرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مهمترین مسئله این است که شرکت رنو خود مسئولیت صادرات را به عهده گرفته و از این طریق در شبکه بازاریابی جهانی قرار می گیریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: