کد خبر: ۵۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
هیات مالیاتی جمهوری فنلاند جهت انعقاد موافقت‏نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با حضور در ایران با هیات مالیاتی کشورمان به بحث و تبادل‏ نظر پرداختند و پیش‏ نویس موافقت‏نامه مذکور را امضاء کردند.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دومین دور از مذاکرات کارشناسی مسئولان مالیاتی کشورمان با هیات مالیاتی فنلاند به میزبانی سازمان امور مالیاتی کشور به مدت سه روز از 19 تا 21 شهریور ماه سال جاری با هدف حل‏وفصل اختلافات باقیمانده از دور اول مذاکرات جهت انعقاد موافقت‏نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور برگزار گردید.
در این دور از مذاکرات، کارشناسان مالیاتی دو طرف ضمن بحث و بررسی نحوه همکاری‏ های مالیاتی میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری فنلاند، پیش ‏نویس موافقت‏نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات بر درآمد و سرمایه فیمابین دو کشور را به‏ طور کامل مورد بحث و بررسی و حل ‏و‏ فصل قرار دادند. سپس پیش ‏نویس نهایی موافقت‏نامه مذکور توسط روسای دو هیات (قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشورمان و مدیر امور مالیات بین الملل فنلاند) امضاء شد تا پس از طی مراحل تشریفات قانونی به امضای عالی‏ترین مقام اقتصادی دو کشور برسد. 
گفتنی است در این موافقت‏نامه، اهداف گوناگونی ازقبیل اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در دو کشور، تقسیم حقوق مالیاتی نسبت به فعالیت‏های فرامرزی، تبادل اطلاعات برای ارتقای شفافیت در رفتارهای مالیاتی دو کشور، هموارسازی فعالیت‏های اقتصادی و سرمایه‏ گذاری بالقوه و جلوگیری از فرار مالیاتی دنبال می‏شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: