کد خبر: ۵۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی: در سالهای اخیر افزایش مستمری بازنشستگان بالاتر از تورم سالیانه بوده و در مجموع در ۴ سال اخیر افزایش حقوق بازنشستگان ۲۱ درصد بیش از تورم بوده است. برای ارتقا زندگی بازنشستگان و افزایش حقوق آنها باید همسان سازی حقوق بازنشستگان بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اجرا شود.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکترسید تقی نوربخش این مطلب را در مراسم روز بازنشستگان و تکریم خانواده در محل مجتمع نگین غرب این سازمان بیان کرد و در ادامه اظهار داشت: زندگی، معیشت و درمان بازنشستگان متأثر از سیاست‌گذاری‌های تأمین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای پیشرفته و توسعه‌یافته است که قدردان پیشکسوتان خود باشد، گفت: احترام به سالمندان و بزرگ‌ترها از سنت‌های دینی و ملی ماست. تأمین اجتماعی نتیجه سرمایه‌گذاری بازنشستگان است و دو وظیفه اصلی آن تعیین مستمری و درمان این قشر از جامعه که تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، می‌باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه ٣ میلیون و ٢٠٠ هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که همراه با خانواده آنها جمعیت تحت پوشش به بیش از ٥ میلیون نفر می‌رسد، گفت: تمامی خدماتی که به این افراد ارائه می‌شود بدون استفاده از منابع عمومی کشور است.

دکتر نوربخش گفت: در سال‌های اخیر افزایش مستمری بالاتر از نرخ تورم سالیانه بوده است و در مجموع در ٤ سال اخیر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ٢١ درصد افزایش یافته است.

وی بیان داشت: البته با این وجود میزان حقوق فعلی بازنشستگان کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و برای ارتقاء معیشت آنها باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: اجرای این قانون بایستی همراه با تأمین منابع مالی باشد و دولت مطابق با قانون برنامه ششم توسعه سالانه ١٠ درصد از مطالبات سازمان را پرداخت کند.

دکتر نوربخش افزود: سازمان تأمین اجتماعی ماهیانه ٤ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان در بخش مستمری و بازنشستگان هزینه می‌کند که بودجه یک ماه این سازمان به‌اندازه بودجه سالیانه بعضی از وزارتخانه‌ها است و ما افتخار می‌کنیم که این مستمری را پرداخت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: یکی از وظایف سازمان تأمین اجتماعی درمان است و این بخش جزو جدایی‌ناپذیر از سازمان محسوب می‌شود؛ چراکه مراکز درمان سازمان با سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: در سال‌های اخیر ٨ بیمارستان در اقصا نقاط کشور توسط تأمین اجتماعی ساخته شده است و در تهران نیز بیمارستان‌های فیاض‌بخش و هدایت در حال نوسازی و بازسازی هستند و در بیمارستان لواسانی نیز اقدامات اساسی صورت گرفته است.

دکترنوربخش گفت: با همه این اقدامات بازهم با شرایط مطلوب فاصله داریم و تلاش ما این است که افراد در زمان بیماری درد دیگری نداشته باشند.

وی افزود: در ماه مهر و آبان به ٣٠ هزار از بازنشستگان تسهیلات ارائه می‌دهیم و حدود هزار نفر نیز به عتبات و عالیات اعزام خواهند شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: طرح کرامت رضوی که در قالب آن بازنشستگان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند نیز امسال ادامه دارد و ٣٠ هزار نفر از بازنشستگان به زیارت امام رضا(ع) اعزام می شوند. 
نام:
ایمیل:
* نظر: