کد خبر: ۵۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
در ايام عيدهاي قربان و غدير چهاردهمين مدرسه "اقتصادنوين" در روستاي "کنارکمبان" سيستان و بلوچستان افتتاح شدچهاردهمين مدرسه بانک اقتصادنوين در ايام عيدهاي قريان و غدير با حضور جمعي از مديران ارشد اين بانک، معتمدين و مقامات محلي و اهالي روستاي "کنارکمبان" منطقه بنت سيستان و بلوچستان رسما افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، در اين مراسم که با حضور سرپرست دفتر مشارکت‌هاي مردمي سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور، مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان سيستان و بلوچستان، بخشدار منطقه بنت، امام جمعه و اهالي روستاي کنار کمبان و دانش‌آموزان مدرسه اقتصادنوين برگزار شد، فرهاد عربلو نايب رئيس هيات مديره بانک اقتصادنوين طي سخناني گفت: بانک اقتصادنوين با هدف توسعه دانايي در مناطق محروم نسبت به ساخت مدرسه در اين مناطق اقدام کرده است.
وي افزود: با همراهي و همدلي سهامداران و اعضاي هيات مديره بانک اقتصادنوين و با راه‌اندازي اين مدرسه تعداد مدارس اين بانک به چهارده مدرسه در سراسر کشور رسيد؛ ضمن اينکه دوازده مدرسه ديگر بانک در دست احداث مي‌باشد که به زودي مورد بهره‌برداري قرار خواهند گرفت.
نايب رئيس هيات مديره بانک اقتصادنوين در ادامه تاکيد کرد: مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق محروم فرصت ادامه تحصيل براي فرزندان اين سرزمين را فراهم مي‌کند و مي‌تواند زمينه پيشرفت و آباداني در اين مناطق در آينده نه چندان دور را فراهم کند.
شيرزاده سرپرست دفتر مشارکت‌هاي مردمي سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور نيز در اين مراسم با اشاره به لزوم بهسازي فضاهاي آموزشي منطقه گفت: پيش از ساخت مدرسه اقتصادنوين در روستاي کنارکمبان فرزندان اين منطقه در کانکس‌هاي فاقد امکانات تحصيل مي‌کردند که بسيار سخت و طاقت فرسا بود.
وي افزود: در برخي مواقع در ماه‌هاي ارديبهشت و خرداد دماي هوا در اين منطقه از 50 درجه سانتيگراد فراتر مي‌رود و در چنين هوايي درس خواندن بسيار دشوار و طاقت فرساست.
وي گفت: مدرسه جديدکه با مشارکت بانک اقتصادنوين تجهيز شده است به انواع امکانات آموزشي و سرمايشي مجهز بوده و شرايط مناسبي براي دانش‌آموزان فراهم مي‌کند.
در اين مراسم بخشدار منطقه بنت سيستان و بلوچستان نيز طي سخناني با اشاره به محروميت اين منطقه در برخورداري از فضاهاي آموزشي مناسب گفت: منطقه بنت در غربي‌ترين بخش استان سيستان و بلوچستان و در همسايگي بخش بشاگرد واقع شده و از نقاط بسيار محروم استان به شمار مي‌رود.
بشيراحمد رئيسي‌زاده ضمن قدرداني از مشارکت بانک اقتصادنوين در ساخت مدرسه در اين منطقه گفت: خوشبختانه بانک اقتصادنوين درک صحيحي از خدمت به همنوع در مناطق محروم دارد، به طوري که اين مدرسه دومين مدرسه اين بانک در اين منطقه مي‌باشد.
وي ابراز اميدواري کرد ساخت مدارس بانک اقتصادنوين در اين منطقه استمرار يابد.
مولوي علي ايزدپناه امام جمعه روستا "دهان" نيز در اين مراسم با اشاره به لزوم ايجاد شرايط ادامه تحصيل کودکان و نوجوانان اين منطقه گفت: خوشبختانه فضاهاي آموزشي منطقه طي سال‌هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به شدت افزايش يافته ولي لازم است نسبت به بهسازي و توسعه اين فضاها اقدام لازم صورت پذيرد.
وي گفت: خوشبختانه دختران و پسران اين منطقه در حال ادامه تحصيل در مقاطع مختلف هستند و با تلاش و کوشش به موفقيت‌هاي ارزشمندي دست خواهند يافت.
بانک اقتصادنوين تاکنون با ساخت 26 مدرسه در مناطق محروم استان‌هاي خوزستان، بوشهر، سيستان و بلوچستان، آذربايجان شرقي، ايلام، کردستان، گيلان، خراسان جنوبي، هرمزگان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، زنجان، مازندران، سمنان و خراسان شمالي فرصت علم آموزي در محيط مناسب را براي فرزندان اين سرزمين فراهم کرده است که از اين تعداد 14 مدرسه مورد بهره‌برداري قرار گرفته و مابقي در حال ساخت مي‌باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: