کد خبر: ۵۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
رشد دسته جمعی متغیرهای بازار سرمایه
در معاملات آخرین روز معاملاتی شهریور ماه شاخص کل بورس با رشد ۴۸۷ واحدی پرونده ششمین ماه سال را بست و به رشد رکوردشکن خود ادامه داد.
رکوردشکنی شاخص در هفته سبز بورس تهران
در معاملات آخرین روز معاملاتی شهریور ماه شاخص کل بورس با رشد ۴۸۷ واحدی پرونده ششمین ماه سال را بست.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، در داد و ستدهای روز چهارشنبه سهامداران بورس تهران ۸۷۸ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از دو هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال بود و در بیش از ۸۲ هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.
همچنین در روز جاری همه هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص کل با رشد ۴۸۷ واحدی به رقم ۸۵هزار و ۸۳۱ رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۴۲۹ و ۵۹۱ واحد بالا رفتند.
نمادهای سرمایه گذاری غدیر، مپنا، گل گهر، سایپا، ایران خودرو، گسترش نفت و گاز پارسیان و فولاد مبارکه با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.
برترین گروه های صنعت نیز با بیشترین حجم و ارزش معاملات گروه های خودرو، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی بودند.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای قند پیرانشهر، های وب، چدن سازان، افست، روزدارو، قند ثابت خراسان و صنایع کاغذ سازی کاوه بود.
این در حالی بود که در سوی دیگر بازار نمادهای قند شیرین خراسان، پیاذر، توسعه شهری توس گستر، فروسیلیس ایران، پگاه آذربایجان غربی، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی و شیر پاستوریزه پگاه خراسان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
در پایان معاملات امروز سایپا با معامله ۹۲ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و داروسازی دکتر عبیدی با معامله بلوکی ۵۳۹ میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.


نام:
ایمیل:
* نظر: