کد خبر: ۵۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
رئیس کل بانک مرکزی گفت: قراردادهای جدید تامین مالی خارجی (فاینانس) با چین طبق قانون بودجه امسال و برنامه ششم توسعه و با رویکرد تحقق اهداف مندرج در این قوانین برای رونق تولید و اشتغال در کشور پیگیری و امضا شده اند.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، «ولی اله سیف» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به قراردادهای جدید فاینانس ایران با چین و سوءتفاهم هایی که در این زمینه ایجاد شده است، اظهار داشت: گفت: به موجب قانون بودجه سال 1396 باید حداقل 50 میلیارد دلار خطوط فاینانس از منابع خارجی جذب شود که بخشی از آن مربوط به منابع مانده و استفاده نشده از سال های قبل است.
وی افزود: همچنین برای تحقق اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم در زمینه اشتغال و رسیدن به رشد هشت درصدی، یکی از اساسی ترین منابعی که در این برنامه بر آن تکیه شده، منابع مالی خارجی است.
سیف یاداور شد: طبق برنامه ششم، باید در طول اجرای برنامه سالیانه 65 میلیارد دلار منابع خارجی جذب شود که این قراردادهای فاینانس می تواند زمینه را برای اجرای اهداف پیش بینی شده در این برنامه فراهم کند.
بر اساس گزارش سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی اقتصادی ایران مجموع قراردادهایی که از آغاز اجرای برجام تاکنون برای تامین مالی خارجی با ایران منعقد شده است، به 44 میلیارد و 974 میلیون دلار می رسد.
**وام ازدواج
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تمدید اجرای طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج تا 15 مهر ماه اظهار داشت: در مدت اجرای این طرح، متقاضیان جدیدی در سامانه ازدواج ثبت نام کردند و از این رو با تمدید این مهلت زمانی تلاش می کنیم تا صف دریافت این تسهیلات به حداقل ممکن برسد و افراد این نوع تسهیلات را حداکثر یک ماهه دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، با همکاری ویژه بانک های مشارکت کننده در طرح و نیز سایر بانک های عامل در سامانه قرض الحسنه ازدواج از ابتدای طرح تاکنون بیش از 400 هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده است.
طرح ضربتی وام ازدواج با هدف کاهش صف دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با همکاری شبکه بانکی، از ابتدای مردادماه سال جاری آغاز شده است و انتظار می رود با اجرای آن تعداد افراد در صف به حداقل ممکن کاهش یابد.
**سامانه صیاد
وی در پاسخ به اینکه با عملیاتی شدن سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک (صیاد) تکلیف دارندگان دسته چک های قدیمی چه می شود، گفت: جای نگرانی نیست و پیش بینی های لازم در این زمینه انجام شده است و مردم تا اردیبهشت 97 فرصت جایگزینی دسته چک را دارند ضمن آنکه از این تاریخ به بعد چک های قدیمی تنها در شعبه صادر شده قابل پذیرش است.
به گزارش ایرنا، سامانه صیاد که روزسه شنبه رونمایی شد به سفارش بانک مرکزی و با هدف متمرکزسازی درخواست های دسته چک، امکان اعتبار سنجی صاحبان حساب و امضا طراحی شده است و از اختصاص دسته چک به افراد فاقد صلاحیت و بد سابقه جلوگیری می کند.
همچنین با اختصاص شناسه منحصر به فرد به هر برگ چک در این سامانه، استعلام و پیگیری وضعیت چک تسهیل و اعتبار دسته چک در تبادلات مالی کشور بیشتر می شود.
سامانه صیاد با ثبت دسته چک های صادر شده، یک بانک اطلاعاتی یکپارچه و مدون از سوابق صدور دسته چک در سراسر کشور ایجاد می کند.
بانک های کشور پس از ثبت درخواست در سامانه صیاد و دریافت شناسه استعلام (به ازای هر برگ چک) اجازه صدور دسته چک برای متقاضیان را پیدا می کنند.
این سامانه با مشارکت همه بانک‌ها به بهره‌برداری می‌رسد و از نیمه اردیبهشت ماه سال 1397 پذیرش دسته چک‌های صادر شده‌ پیشین در چکاوک متوقف و تداوم ارایه خدمت فقط به بانک صادرکننده محدود می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: