کد خبر: ۵۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
رابطه پست بانک ایران و مجلس شورای اسلامی از حیث ایجاد ظرفیت های قانونی و منابع برای ارائه خدمات بیشتر به هموطنان درسطح کشور بویژه در مناطق روستائی و محروم گسترش یافته است.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  روابط عمومی پست بانک ایران: غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع مدیرپیشین و معارفه مدیر جدید شعب پست بانک شهرستانهای استان تهران ضمن بیان مطلب فوق گفت: بواسطه تعامل سازنده و توجه و اهتمام مجلس شورای اسلامی و دولت به این بانک، خدمت رسانی آن باید با فراگیری بیشتر همراه باشد.
وی با اشاره به نقش حمایتی دولت و نمایندگان مجلس از دستگاه های اجرائی خدمت رسان اظهارداشت: خلاء ارائه خدمات مالی و بانکی جهت کاهش شکاف اقتصادی و توسعه فرهنگ بانکداری الکترونیک درمناطق روستائی و کم برخوردار کشور احساس می شد که خوشبختانه با نگاه هوشمندانه مجلس به ماهیت پست بانک در راستای عدم حضور سایر بانک ها در این مناطق، براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به‌عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها تعیین شد.
تاجگردون ضمن اشاره به شفاف سازی ماهیت حقوقی پست بانک ایران و ظرفیت های مناسب این بانک بعنوان بانک توسعه ای و تخصصی حوزه IT و ICT و بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: در راستای این مهم و براساس مصوبه مجلس به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ازمحل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها به پست بانک ایران به عنوان یکی از بانک‌های عامل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شد.
وی در ادامه افزود: با توجه به مصوبه مذکور در راستای کمک به افزایش سرمایه پست بانک، فرصت خوبی برای این بانک خلق شده و استفاده از این فرصت یعنی ارتقاء سطح نگاه حمایتی مجلس از این بانک خدمت رسان در حوزه ICT کشور است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نقش مؤثر حضور پست بانک بعنوان گسترده ترین خرده بانکدار کشور و بانک عامل صندوق توسعه ملی گفت: خدمت رسانی به روستائیان و محرومان باید همه گیر باشد و منوط به منطقه خاصی نباشد زیرا نیاز به تولید و ایجاد فرصت شغلی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و حفظ استحکام بنیان خانواده در سطح کشور بویژه مناطق روستائی و محروم کاملاً احساس می شود.
نماینده گچساران و باشت در مجلس با تأکید بر این مهم که حمایت محدودیت دارد و یکی از محدودیتهای آن رقابت است و این امر یعنی ارائه خدمت بیشتر از سوی پست بانک درسطح کشور، توجه و حمایت بیشتر مجلس از آن را بدنبال دارد.
تاجگردون در پایان خدمتگذاری، پاکدستی و صداقت را بعنوان سرمایه کار مسئولان جهت موفقیت و عزت ایران اسلامی دانست.
دکتر فرحی مدیرعامل پست بانک ایران در مراسم تودیع مدیرپیشین و معارفه مدیرجدید شعب شهرستانهای استان تهران اظهار داشت: دغدغه عمومی کشور بحث اشتغال است که نقش نظام بانکی در تعدیل آن بسیارتأثیرگذار است که در این راستا پست بانک ایران بعنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی با اعطای تسهیلات و ارائه راهکارهای سرمایه گذاری لازم برای تولید و اشتغال پایدار در روستاها و مناطق کم برخوردار اقدام نموده است.
وی افزود: پست بانک بعنوان بانک توسعه ای و تخصصی حوزه ICT و IT نقش بی بدیل، حمایتی و مشاوره ای خود را درخصوص اجرائی نمودن طرح های دارای توجیه اقتصادی درسطح کشور بویژه مناطق روستائی و کم برخوردار دارد.
مدیرعامل بانک اثر افزایش سرمایه پست بانک براساس مصوبه مجلس را بر عملکرد آن مستقیم دانست که این مهم قطعاً بدون نظر مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حمایت رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس میسر نمی شد.
فرحی با اشاره به عاملیت این بانک بعنوان بانک عامل ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی افزود: تأمین مالی بخش های مختلف اقتصادی مناطق محروم و روستائی را در برنامه های خود دارد.
وی گستردگی اثرگذاری مثبت در زمینه شناسائی طرح های دارای توجیه و تأمین مالی و حمایت از طرح ها و آثاری که در اشتغال کشور دارد را بعنوان بانک برتر منطقی و سازنده پیش ببرد و توانستیم در زمینه تسهیلات روستائی و کمک به تأمین معیشت و ایجاد اشتغال برای روستائیان که دغدغه تمامی مسئولان است نقش خوبی داشته باشید.
همچنین درپایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های اکبر غلامی تجلیل و داود کریمی مداب به‌عنوان مدیرجدید شعب شهرستانهای استان تهران معرفی شد.
گفتنی است: در این مراسم مدیران امور و جمعی از کارکنان شعب شهرستانهای استان تهران و مدیریت شعب استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: