کد خبر: ۵۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح:
رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت دفاعی و نیروهای مسلح ما همواره برای تامین صلح و امنیت بوده‌اند و ما هیچ‌گاه خود را برای تجاوز به کشوری آماده نکرده‌ایم اما همواره برای دفاع و تامین امنیت مرزها آماده بوده‌ایم.
 قدرت دفاعی ما برای تجاوز به هیچ کشوری نیست

رئیس جمهور با بیان اینکه سلاح ما همواره برای دفاع از کشورمان و از ملت‌های منطقه در برابر تجاوز قدرت‌های بزرگ و تروریسم است، گفت: قدرت دفاعی ما برای تحکیم عزت و صلح در این سرزمین است و قدرت نظامی ما هرگز برای تجاوز به کشوری خود را آماده نکرده است.

وی با بیان اینکه سلاح ما همواره برای دفاع از کشورمان و از ملت‌های منطقه در برابر تجاوز قدرت‌های بزرگ و تروریسم است، گفت: قدرت دفاعی ما برای تحکیم عزت و صلح در این سرزمین است و قدرت نظامی ما هرگز برای تجاوز به کشوری خود را آماده نکرده است.

رئیس جمهور بیان داشت: قدرت نظامی ما همواره خود را برای دفاع و بازدارندگی در برابر متجاوز آماده کرده است.

روحانی با بیان اینکه ما برای دفاع از سرزمينمان از كسی اجازه نخواهيم گرفت، تصریح کرد: چه بخواهيد و چه نخواهيد ما از مردم مظلوم يمن و سوريه و فلسطین دفاع خواهيم كرد و چه بخواهيد و چه نخواهيد ما قدرت دفاعی و نظامی خود را آن مقدار كه برای بازدارندگی لازم بدانيم تقويت می كنيم.

وی ادامه داد: نه تنها موشک هایمان را تقویت می کنیم بلکه نیروی زمینی و هوایی و دریایی ما نیز مورد حمایت همه مردم مسلمان و غیور این سرزمین است.

روحانی گفت: من به آنهایی که با لحن نادرست و غلط با مردم ایران سخن می‌گویند می‌گویم که در روزهای سخت منطقه چه کسی پذیرای آوارگان منطقه بوده آست؟ آیا ملت یران سال‌ها میزبان مردم مظلوم افغانستان نبوده است؟ آیا روزی که مردم افغانستان را به خاک و خون کشیدید مردم ایران آماده میزبانی از این مردم نبودند؟

رئیس جمهور تصریح کرد: روزی که شما گروهک‌های تروریستی را ساختید و تسلیح کردید و به جان مردم انداختید این کدام کشور بود که به ندای مظلومانه مردم عراق و سوریه و دولت‌های آنها پاسخ مثبت داد؟

روحانی گفت: در نشست مجمع عمومی سازمان ملل فقط دو صدا در برابر صدای جهانیان قرار داشت؛ آمریکا و رژیم اشغالگر قدس دو صدایی بود که با صدای همه جهان متفاوت بود؛ همه جهان در این سازمان از توافق هسته ای حمایت کردند و مسیر صلح را مورد تاکید و ستایش قررا دادند اما فقط دو نفر بودند که از صلح و ایجاد امنیت در منطقه حساس خاورمیانه نگران بودند و این یک آزمایشی بود که واقعیت حاکمان واشنگتن و حاکمان غاصب تل آویو را به جهانیان نشان داد.

رئیس جمهور افزود: ما اگر عهد و پیمانی را با کسی بستیم تا وقتی در راه عهد و پیمان ایستاده ایم که در طرف مقابل ما به عهد و پیمان ما احترام بگذارد.

وی بیان داشت: ما هیچ تردیدی نداریم تا روزیکه ملت بزرگ ایران یکپارچه و منسجم با فرامین مقام معظم رهبری و ولایت امر در مسیر عزت خود حرکت می کند هیچ قدرتی قادر نیست ما را از راه ایستادگی و راه حق مان بازدارد.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: مطمئنیم با توکل بر خداوند پیروزی نهایی در همه عرصه متعلق به ماست.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار