کد خبر: ۵۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
فاطمه ذوالقدر
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی
اطْلُبُوا الْعِلْمَ مِنَ الْمَهْدِ إِلَى اللَّحْد/ از گهواره تا گور دانش بجویيد
همواره مهر که ماه مهروزی است با فصل آموزش و علم قرین و دفاع از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی طی نام هفته دفاع مقدس همراه بوده است. این تقارن برخواسته از احیای حقوقی تحت عنوان حقوق شهروندی است که بیانگر احترام به ذات و ارزش های انسانی است و چه ارزشی والاتر از آنکه جهل و نادانی را در سایه سار امنیت ملی بزدایم و سایه علم و معرفت را با بسترسازی مناسب در جامعه امن و آرام و در میان همه به خصوص کودکان بازمانده از تحصیل نشر داده تا توسعه و تعالی جامعه را نظاره گر باشیم.
در دنیای روبه پیشرفت حال حاضر که صحبت از دهکده جهانی می شود دست یافتن به آموزش ابتدایی همگانی در رأس اهداف سند توسعه هزاره ملل قرار داشت و متعاقباً در سند توسعه پایدار نیز بر این مهم در کنار ریشه کنی فقر شدید و گرسنگی تأکید شد. فقر علمی و فقر جسمی دو موضوع عجین با یکدیگر است که از قِبل یکی، دیگری نیز مستولی می شود. توسعه ناموزون همراه خود فقر و بیسوادی را در بردارد، این فقر و بیسوادی بسیار ریشه دارتر از آن فقری است که پیش از این در زندگی شهروندان شاهد بودیم چرا که این فقر و محرومیت برخواسته از عمیق تر شدن شکاف طبقاتی بوده و شکافی که بر روی گسل عدم برنامه ریزی، سیاستگذاری، بودجه ریزی مناسب واقع شده، روزبه روز به واسطه لرزه های وارده این شکاف را عمیق و عمیق تر می کند و کودکان و خانواده های بیشتری را به درون خود می کشد که چنانچه مدیریت بحران صورت نپذیرد گسترش آسیب های برخواسته از آن دامن گیر جامعه خواهد شد و درمان آن بسیار دشوارتر از پیشگیری خواهد بود.
در آغاز سال تحصیلی جدید، این مهم نیز باید مورد توجه واقع شود که دانش‌آموزان باز مانده از تحصیل صرفاً مشکل خانواده های آنها محسوب نمی گردد، بلکه مشکل شهر و کشور می باشد. زمانی که کودکی از تحصیل محروم می ماند روزنه ای از نور که می توانست بر جان کودک بتابد بسته شده و امید به فرا رسیدن دنیایی بهتر کم رنگ تر خواهد شد. انقلاب اسلامی ایران به برکت مجاهدت های دلاور مردان خویش تلاش نمود تا سایه این اختلافات طبقاتی را از میهن اسلامی بزاید و دلیر مردان این مرز و بوم با ایثار جان خویش تلاش برای حفظ تمامیت ارضی و برقراری امنیت و آرامش در میهن پهناور ایران اسلامی نمودند تا امروز کودکان و نوجوانان ما در سایه سار این امنیت و فداکاری و رشادت مسلح به سلاح علم و دانش گردیده و راه توسعه و عمران و آبادانی کشور را در پیش گرفته تا پرچم ایران در صحنه های علم و دانش و ارزش های تمدنی در دنیا با افتخار و احترام به احتزاز درآید.
 سال تحصیلی جاری که مزین به نام حسین (ع) و آرمان های آن بزرگ مرد تاریخ بوده و مقارن با هفته دفاع مقدس که برخواسته از ارزش های عاشورایی و حماسه حسینی است را به تمامی ایثارگران، مجاهدین راه حق، دانش آموزان و دانشجویان و فرهنگیان تبریک عرض می کنم و امید است با اهتمام بیش از پیش زمینه ساز بستری باشیم تا آوای خوش زنگ مدرسه به گوش كودكان خارج از چرخه تحصيل نیز برسد چرا که این زنگ، زنگ بیداری و هوشیاری برای سازندگی میهن است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار