کد خبر: ۵۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مدیرعامل بانک صادرات همزمان با اول مهر و بازگشایی مدارس، از دبستان های پسرانه و دخترانه صبح رویش درمنطقه ١٢ آموزش و پرورش تهران دیدن کرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران همزمان با اول مهر و بازگشایی مدارس، از دبستان های پسرانه و دخترانه "صبح رویش" (اولین و تنها مدارس تخصصی کودکان کار) درمنطقه ١٢ آموزش و پرورش تهران دیدن کرد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، سیاوش زراعتی و هیات همراه در جمع دانش آموزان و مربیان این مجتمع حضور یافت و ضمن دیدار از این دو دبستان، از نزدیک با برنامه های آموزشی، روش های تربیتی و نیازهای آنها  آشنا شد.
مدیر عامل بانک صادرات ایران، در این دیدار با بیان اینکه از بودن در بین شما لذت می برم، خطاب به دانش آموزان این مجتمع گفت: من روز اول مهر و بازگشایی مدارس را روز خلقت برای شما بچه های عزیز ایران می دانم و مطمئنم با این تیم آموزشی قوی که اینجا حضوردارند، کارنامه قابل قبولی به دست خواهد آمد. سیاوش زراعتی با بیان اینکه شما دانش آموزان آینده سازان ایران هستید، اظهار امیدواری کرد که کودکان کار دوره های ترقی را با پیروزی و سربلندی پشت سر بگذارند.
دراین بازدید، سیاوش زراعتی با اهدای هدایایی به دانش آموزان و مربیان بازگشایی سال تحصیلی جدید را به آنان تبریک گفت. همچنین به منظور ترویج فرهنگ قرض الحسنه پس انداز، از سوی مدیر عامل بانک صادرات ایران مقرر شد برای کلیه دانش آموزان این مجتمع یک فقره حساب قرض الحسنه پس انداز به مبلغ ٥٠٠ هزار ریال افتتاح شود.
جایی امن برای کودکی
در این دیدار سید محمد حسن داودی شمسی، مدیر مجتمع "صبح رویش" در خصوص فعالیت های آن گفت: مدرسه "صبح رویش"، اولین و تنها مدرسه تخصصی کودکان کار درکشور است که با مجوز وزارت آموزش و پرورش به صورت غیرانتفاعی و غیر دولتی و تنها با منابع خیرین و سازمان های حمایتی، کار خود را آغاز کرده و حقوق معلمین و مربیان و سایر هزینه ها از محل حمایت های غیردولتی تامین می شود. وی مجتمع "صبح رویش" را شامل ٢ دبستان پسرانه و دخترانه، یک مدرسه متوسطه پسرانه، یک خانه کودک، یک مرکز مهارت آموزی، یک مرکز سواد آموزی پیشگام و یک باشگاه ورزشی عنوان کرد و افزود: در دبستان پسرانه تقریبا ٢١٥ دانش آموز، در دبستان دخترانه تقریبا ٢٠٠دانش آموز، در مدرسه متوسطه پسرانه تقریبا ٢٣دانش آموز و در خانه کودک ٧٣ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه الگوهای آموزشی این مدارس بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور تدوین و در عین حال از بهترین روش های آموزشی و تربیتی در دنیا نیز اقتباس شده، به برخی کارگاه های آموزشی تربیتی این مدرسه از جمله  "زیست کده" ، "بازی کده"، "وطن کده"، "ادب کده"، "عجب کده" و "عدد کده" اشاره کرد و گفت: با تدوین این الگو ها اغلب آموزشهای تربیتی و مهارتی، توام با بازی و در راستای فراهم سازی بستر مناسب زندگی برای آینده بچه های کار به عنوان "نان آوران کوچک " به کار گرفته می شود.
مدیر این مدرسه با اعلام اینکه نظام آموزشی مدارس "صبح رویش" به صورت "کیف در مدرسه" بوده و به هیچ دانش آموزی تکلیف منزل داده نمی شود، افزود: تلاش کرده ایم جایی امن و مناسب برای کودکی کردن کودکان کار ایجاد کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: