کد خبر: ۵۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
با حذف سقف بازنشستگی صورت گرفت؛
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقامات کشوری را از شمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مستثنی کردند. این استفساریه با ۱۷۰ رای موافق، ۳۳ رای مخالف و ۱ رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.
سنگ تمام مجلس برای مقامات سیاسی!
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقامات کشوری را از شمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مستثنی کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح استفساره تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
در موضوع این استفساریه آمده بود: آیا در تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب سال ۱۳۹۵ منظور از مستثنی شدن مقامات مصرح در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنها، به کارگیری افرادی است که در زمان بازنشستگی به یکی از سمت های مذکور انتصاب یا انتخاب می شوند؟
در پاسخ به این استفساریه آمده است: بله، بازنشستگانی که به واسطه انتصاب یا انتخاب در یکی از سمت های مذکور در ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری و همترازان آنها به کارگیری می شوند از شمول ممنوعیت این قانون مستثنی هستند و هر سمتی در زمان بازنشستگی یا قبل از آن داشتند ملاک نیست.
این استفساریه با ۱۷۰ رای موافق، ۳۳ رای مخالف و ۱ رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.
به گزارش مهر، طبق ماده ۷۱ - سمتهای ذیل مدیریت سیاسی محسوب شده و به عنوان مقام شناخته می‌شوند و امتیاز شغلی مقامات مذکور در این ماده به شرح زیر تعیین می گردد:
الف - رؤسای سه قوه (۱۸۰۰۰) امتیاز.
ب - معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضاء شورای نگهبان (۱۷۰۰۰) امتیاز.
ج - وزراء، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس جمهور (۱۶۰۰۰)‌امتیاز.
د- استانداران و سفراء (۱۵۰۰۰)امتیاز.
هـ- معاونین وزراء (۱۴۰۰۰)امتیاز.
تبصره ۱- نخست وزیران دوران انقلاب اسلامی با مقامات بند(ب)این ماده همتراز می‌گردند ‌و تعیین سایر پست‌های همطراز به عهده هیأت وزیران بوده و تعیین همطرازی پست‌های کارکنان اداری مجلس به عهده رئیس مجلس خواهد بود.
علاوه بر این  بر اساس تبصره۱ـ قانون خدمات کشوری ، مقامات مذکور در ماده(۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنها و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری از شمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مستثنی می باشند

نام:
ایمیل:
* نظر: