کد خبر: ۵۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
نشست مشترک هیات تجاری قبرس با مدیران هلدینگ های سازمان تامین اجتماعی با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری قبرس، مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران هلدینگ های سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در این تفاهمنامه مقرر است در خصوص فعالیت های اقتصادی از جمله تجارت انرژی خدمات مالی، حمل و نقل، گردشگری، بهداشت، آموزش، نوآوری و تحقیق و توسعه همکاری شود.در این نشست همچنین دو طرف در خصوص مبادله اطلاعات درباره تنظیم مقررات مربوط به قوانین ملی مربوط به تجارت، تحقیق و توسعه، همکاری های صنعتی، سرمایه گذاری، اشتغال و بازار کار و هر موضوع مرتبط دیگر موافقت کردند.

دو طرف در این تفاهمنامه برای ایجاد یک کمیته مشورتی مشترک که شامل ماموریت های مناسب از سوی طرفین ایجاد می کند تا این تفاهمنامه عملیاتی شود.
میکائیل سوفو کلئیس، رئیس دفتر رئیس جمهور ی قبرس در این نشست با تشریح ابعاد قدرتمند اقتصادی این کشور از برقراری رابطه اقتصادی با ایران خبر داد و گفت : این روابط با سایر کشورهای اروپایی با سودمندی تجاری برای ایران نیز از سر گرفته می شود .
وی از تمرکز اقتصادی قبرس بر سیستم توریست و بازرگانی و پیشرفت هایی که ایران و قبرس در این زمینه داشته اند خبر داد .
رئیس دفتر رئیس جمهور قبرس اعلام کرد : تمرکز قبرس بر استراتژی توریست است به طوری که در سال های اخیر تعداد توریست های این کشور به دو برابر رسیده است و با مجوزهای قانونی این رقم افزایش نیز خواهد داشت.
سوفو کلئیس  قبرس را یکی از رقبای قوی و مهم صنعتی و تجاری در دنیا دانست و گفت : کار با ایران می تواند قبرس را به رقیبی واقعی در دنیای تجارت تبدیل کند .
وی بیان کرد : قبرس رشد اقتصادی سریعی داشته است و پیش بینی می شود این رشد در سال های اینده به سطح بالاتری نیز ارتقا یابد .همچنین قبرس به دلیل رشد اقتصادی بالا دارای بزرگ ترین مجوز های صنعتی و تجاری را در میان کشورهای اروپایی است .

وی از برقراری روابط تحصیلی میان ایران و قبرس خبر داد و إظهار کرد : این امر موجب ارتقای سیستم تحصیلی در هر دو کشور می شود .
رئیس دفتر رئیس جمهوری قبرس به تاریخ مشترک دو کشور اشاره کرد و افزود : برخی از قوانین سیستم های عمومی ،بانکی و ...میان ایران و قبرس باید بر أساس سیاست ها و قوانین بین المللی استاندارد سازی شود .البته برخی از این قوانین با دقت تدوین شده اند و بخشی نیز نیازمند تغییر هستند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی(شستا) نیز در این نشست گفت: ایران مشکلات ناشی از هشت سال جنگ و همچنین تحریم را تحمل کرده است اما علی رغم همه اینها همواره به تعهدات مالی خود مقید بوده است.
مهندس سید رضا نوروز زاده افزود:  با تاکید بر این که سرمایه گذار باید اطمینان داشته باشد که سرمایه خود را به کجا می برد، ادامه داد: ایران سرزمینی امن برای سرمایه گذاران خارجی است.
وی تاکید کرد: شستا آماده همکاری در زمینه انرژی، صنعت و معدن نفت و گاز و پتروشیمی با کشو قبرس است و می توان شرکتهای مشترک را تشکیل داد.
کریستوس مایکلیدس رییس فدراسیون کارفرمایان و کارفرمای قبرس نیز در این جلسه گفت: قبرس کشوری کوچک به لحاظ جغرافیایی است اما می تواند پنجره ایران به سوی اروپا باشد.
وی با بیان این که ایران کشوری بزرگ است اما ایران هم می تواند از قبرس بیاموزد،  تاکید کرد: قبرس می تواند طرف تجاری خوبی برای ایران باشد.
مایکلیدس با تاکید بر این که قبرس همچنین می تواند شریک تجاری خوبی برای ایران باشد، خاطرنشان کرد:  قبرس می تواند کالای ایران را به اروپا معرفی  کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: